Mijn Parkiet poept wit en ook slierten?????

Gestart door rogerdehaan, november 20, 2008, 18:12:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogerdehaan

We vinden in de kooi van onze grasparkiet witte poep wit en witte poepslierten van =/- 3 cm.

Hij heeft vrijdag een vitakraft kracker ei gekregen, die is nu op. (dit krijgt hij vaker.)
Het viel ons op dat hij wat meer slaapt als anders en daarom een gierst takje gekregen.

Vanavond viel ons ineens de witte poep op.

Wat kan er aan de hand zijn???

Kan het de uraten zijn in de ontlasting?

Caradow

Witte poep is niet goed.
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij een vogelarts en laat je vogel nakijken.

Naast het feit dat dergelijk snoepgoed niet gezond is, lijkt me dat nu niet de oorzaak te zijn, maar is het zeker zaak om hem na te laten kijken.

Houd hem in tussentijd lekker warm en zorg dat hij makkelijk bij zijn eten en drinken kan komen.

Parkieten-Freak

#2
Ik sluit me aan bij Caradow.
Het zijn vrijwel zeker uraten die je ziet: afbraakproducten van eiwitten in de urine van de parkiet.
De vitakraft eicracker bevat veel eiwit. Mogelijk dat de nieren van je parkiet niet goed filteren en stoffen doorlaten die eigenlijk in het bloed horen, zoals eiwitten en glucose. Via de urine verlaten de eiwitten dan het vogellichaam en dat is niet goed.



rogerdehaan

 ;D Vandaag ging het gelukkig weer goed met ons parkietje.
De poep is weer normaal en Kiki is weer actief.
Voor ons nooit meer een ei staafje.

Bedankt voor jullie snelle reacties

Audrey

#4
In de toekomst kun je beter af en toe een beetje geel van een gekookt ei geven, geprakt met een beetje beschuit. Dat vinden ze minstens even lekker, er zit zo goed als geen eiwit in en het kost je stukken minder  ;) vergelijk maar es de prijs van zo'n cracker met de prijs van een ei  :P

En als je even zoekt vind je op het forum nog meer traktaties voor je parkietje, Brintapapje, groente, fruit,... :D