parkieten

Gestart door gekkedwaas, november 17, 2008, 14:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gekkedwaas

Hallo allemaal,

ik heb een vraag wat is nou qua afmetingen een goede kooi voor 2 parkieten.
wij willen volgend jaar een mooie kooi en 2 parkieten gaan aanschaffen.
Maar er zijn zoveel kooien te krijgen in alle soorten en maten, dat we door de kooien de juiste kooi niet zien  :P

We hebben er in ieder geval veel zin in vroeger hebben mijn vriendin en ik al parkieten gehad.
Dus het begint toch weer te kriebelen.

Ik hoop in ieder geval op een goed antwoord,

Alvast bedankt  ;D


Mars

Tja, lastig te zeggen.

In ieder geval: zorg dat de kooi niet rond is en dat hij horizontale spijlen heeft. Ook mogen deze niet te ver van elkaar af staan.
Een dikke cm is een mooie afstand voor grasparkietjes.

Zorg er voor dat de kooi minimaal twee etensbakjes heeft, maar eigenlijk is 4 fijner.
Hoe groter hoe beter, als je er een paar speeltjes in stopt en een paar stokken, dan is een kooi al snel vrij klein. Houd dat goed in de gaten als je een kooi koopt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hallo en welkom op 't forum Peter  ;)

Met de zoekfunctie kun je eigenlijk alles over 'de juiste kooi' vinden.
Er zijn vele dingen waar je op moet letten. Tralie-afstand om maar 1 te noemen, dit mag nooit meer zijn dan 1,3 cm, anders kan 't parkietje er met zijn hoofdje door en daarna kan 't mis gaan. Bij voorkeur geen ronde kooi, ronde kooien geven geen veilig gevoel omdat hij zich nergens kan terug trekken.
Kooien met vreemde torentjes zijn leuk voor 't oog, maar meestal stellen parkietjes dit niet zo op prijs. Ze kunnen er klem in komen te zitten (raar maar waar, van die malloten heb je ook bij grasparkietjes hihi).

Zoals reeds geschreven: Met de zoekfunctie kun je al heel veel vinden.

Succes met speuren, lezen en neuzen  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

gekkedwaas

Bedankt voor de reply's :)

Ik zat te denken aan deze kooi http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=product&product_id=44
zou dat wat zijn ?



Piknikki

Die kooi lijkt me heel geschikt voor twee grasparkietjes!
Goeie keuze! :)

gekkedwaas

Citaat van: Piknicky op november 17, 2008, 17:12:08
Die kooi lijkt me heel geschikt voor twee grasparkietjes!
Goeie keuze! :)

Mooi, dan denk ik dat het die kooi gaat worden :)

Sammydeparkiet

Ik heb met de zoekfunctie een afmeting op kunnen zoeken.

70 x 60 x 55 cm

Liefs,
Stefanie.