gaan ze nu beter ruien ??

Gestart door daantje010, november 12, 2008, 22:17:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daantje010

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de rui bij mijn parkieten. Ik heb ze nu ongeveer 6 weken. Hun situatie bij hun vorige baasje was niet goed een zijdig goedkoop schepvoer, geen extra's aan rovicee fruit en weinig water en weinig hygienischeverzorging. Vanaf het moment dat ze bij ons kwamen waren ze al in de rui ( ze verloren alleen kleine donsveertjes).

Nu 6 weken later lijkt het mannetje ineens mega hard in de rui te schieten. Kopveertjes, vleugelveertjes enz.
Heb zelfs de kooi extra verschoond veertjes vlogen letterlijk om de oren ( zeker als ze ook nog eens samen lekker gaan fladderen :P)
Hij poetst er flink op los.
Ze eten nu sinds 14 dagen appel,druif,manderijn en komkommer. Water met rovicee en bad water met appelazijn en dat uitgebreidevoer (ben even de naam kwijt).
Zou het mogelijk kunnen zijn dat ze al die tijd maar heel licht in de rui zaten en nu ze rust hebben en gevarieerd eten dat ze nu pas echt gaan ruien. En is dat goed of duurd het nu al met al toch te lang dat ruien. Hij ziet er verder hartstikke goed uit geen kalen plekken, eet goed, is actief en lief voor zijn popje.
groetjes Danielle

Caradow

parkietjes verliezen ALTIJD dus ook buiten de rui donsveertjes...

daantje010

Oké bedankt ::) hihihihhihihi en ik maar denken dat dat al een rui was.
Vond het al zo raar overal te lezen over allerei kale plekken en verlies van grote veren.
Ondanks dat ze flink ruien gaat het prima met ze je ziet niets aan ze ze lijken er dus perfect door te komen door alle goeie tips van hier ;D

doeii

Sammydeparkiet

Als een parkietje in de rui is verliezen ze altijd grote veren en zie je duidelijk dat ze in de rui zijn.
Donsveertjes verliezen ze inderdaad altijd.  ;)