vreemd

Gestart door Bryan, november 07, 2008, 18:55:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bryan

Ik ben sinds kort over gestapt van een zaadmengsel naar xtravital, nou vond mijn parkiet de eerste dag heerlijk en at alles op.
De laatste 3 a 4 dagen eet hij alleen maar zo heel af en toe uit z'n bakje. Ik dacht eerst dit komt door zijn honingstick dat ie gewoon geen honger meer heeft maar die heb ik er uitgehaald. Maar dit helpt nog steeds niet.  Het vreemde is dat als ik het bakje in mijn hand houd of het op mijn hand leegstrooi dan eet hij alles op. Het is niet zo dat ik hem teveel trosgierst geef. Iemand een verklaring hiervoor?

gr. Bryan

Safrena

Hey Bryan

Hoe is het verder met je grasparkietje?

Zijn de poepjes goed? Is hij/zij nog aktief en alert? zit hij/zij bol? enz...

Een parkietje dat plots veel minder gaat eten, is niet zo goed, in veel situaties word of is je parkietje ziek
Ik zou je parkietje maar heel goed in het oog houden en bij eventuele twijfel toch even langs een vogelarts gaan

Vele groetjes

Bryan

Citaat van: Safrena op november 07, 2008, 20:15:45
Hey Bryan

Hoe is het verder met je grasparkietje?

Zijn de poepjes goed? Is hij/zij nog aktief en alert? zit hij/zij bol? enz...

Een parkietje dat plots veel minder gaat eten, is niet zo goed, in veel situaties word of is je parkietje ziek
Ik zou je parkietje maar heel goed in het oog houden en bij eventuele twijfel toch even langs een vogelarts gaan

Vele groetjes

Nee alles is verder goed met hem het lijtk alleen of hij neit meer naar zijn voerbakjes ofzo durft, hij drinkt ook neit meer uit zijn drinkbakje maar uit zijn badje

gr. Bryan

Yorn

Bij mij doen ze dat ook wel. Elke parkiet vind het leuk om aandacht te krijgen, als hij uit je hand eet krijgt hij aandacht.

Wel is het een beetje vreemd dat hij niet wil drinken, hoe oud is je parkiet? Misschien is hij ziek!

Bryan

Citaat van: Yorn op november 08, 2008, 17:19:28
Bij mij doen ze dat ook wel. Elke parkiet vind het leuk om aandacht te krijgen, als hij uit je hand eet krijgt hij aandacht.

Wel is het een beetje vreemd dat hij niet wil drinken, hoe oud is je parkiet? Misschien is hij ziek!

hij/zij is nu 11 weken waarvan 5 bij mij, maar hij drinkt wel hoor enkel niet meer uit zijn waterbakje maar uit z'n badje.

Tjipie lover

Eten is bij parkietjes veel belangrijker dan drinken.
En drinken doen parkietjes normaal niet zo heel veel dus hou hem/haar goed in de gaten.
En beter te vroeg naar een vogelarts dan te laat!!

groeten Ank.