pindastrengen

Gestart door pietje parkietje, november 03, 2008, 10:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietje parkietje

hallo,
mogen parkieten ook van die pindastrengen of mezenbolletjes die je voor wilde vogels in de tuin hangt?

mick

pindastrengen zijn toch gewoon die slierten met grote noten? volgensmij kan dat geen kwaad maar zal je parkiet niet zo snel zo'n groot ding eten. Mezenbollen is een ander verhaal dit is veel te vet voor parkieten.

pietje parkietje

jah het zijn slierten/strengen (soort zakjes) waar grote doppinda;s inzitten of wat kleinere pinda (zonder dop)

roha

In pinda's zitten ook veel vetten, dus ook niet goed voor onze parkieten binnen.

pietje parkietje

oke maar als ik de streng er een uurtje in laat hangen ofzo...ik denk dat ze dat wel leuk vinden want die doppen moeten er natuurlijk eerst afgesloopt worden voordat ze daadwerkelijk bij de pinda zijn, lijkt me leuk tijdverdrijf voor een  poosje

roha

Ik zou het niet doen als ik jou was, i.v.m. veiligheid van je parkieten.
De pindastrengen zijn gemaakt van netjes, waar je parkiet in vast kan blijven hangen, of van kippengaas, waar nog scherpe puntjes aan kunnen zitten.
Er zijn genoeg alternatieven te vinden, om je parkieten iets aan te bieden waarbij  ze ook hun 'behoeftes' op kunnen botvieren.