Wat moet ik nu geloven?

Gestart door *Marlijn*, november 02, 2008, 11:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Marlijn*

Heeiiii,,
ik hoorde van iemand (die zelf ook parkieten heeft)
dat je de parkiet beter vanaf het begin al uit de kooi kan doen,
zodat hij sneller tam wordt.
terwijl ik op deze site heb gelezen dat hij eerst op je vinger moet komen zitten!
mijn parkiet is nou zover dat hij (bijna) zonder moeite op mijn vinger komt
zitten met trosgierst. en ik kan al een paar spelletjes met hem.
maar kán ik hem nu wel of niet loslaten???
groetjesss,, Marlijnn!

Mars

Als je een parkiet vanaf het begin los laat, dan zal hij meer in paniek rondvliegen.
Het is belangrijk dat hij geniet van zijn vlucht (de eerste keer is dat altijd eng) en niet angstig heen en weer vliegt.

En als je hem weer in de kooi wilt zetten, dan moet je dat kunnen. Achter hem aanjagen is geen goed idee, want dat maakt hem weer minder tam en vooral ook angstig voor je.

Als je denkt dat je parkietje gemakkelijk genoeg naar je toe komt, dan kun je hem loslaten. Als hij dan na een half uurtje of uurtje weer terug de kooi in moet en hij wil niet, ga dan niet achter hem aanjagen.
Hij zal vanzelf honger krijgen en terug gaan. Blijf gewoon rustig en ga even wat anders doen, dan zul je zien dat hij vanzelf ook rustig wordt en eterug komt.

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

*Marlijn*

#2
hoi mars,,
okee, dan laat ik de kooi open staan, en dan kan hij zelf weten of hij eruit wilt.
en hij komt vanzelf op mij af als ik trosgierst heb, dus dan hoef ik er ook niet achteraan te rennen :-\
bedankt voor je reactie
groetjes marlijn

hoii,,
mijn parkiet is nu uit de kooi voor de eerste keer!!
hij fladderde op het begin wat rond en zit nu naast zijn kooi
moet ik nu verder wat doen??

groetjes marlijn

berichten samengevoegd, gr pf

Milo-Pixel

Laat hem maar lekker gaan, en geef hem de tijd dingen te ontdekken en te onderzoeken ;).

*Marlijn*

mijn parkiet is al bijna 2 uur de kooi uit,
en ik moet 4 uur weg..
wat moet ik nu doen ????
:o

Petr@

#5
Ja als je weg moet moet je eigenlijk je parkiet niet loslaten. Heb je het al geprobeerd met trosgierst of anders de kooi voor hem houden wil ook nog wel eens lukken.
En als je nou  een stengel voor de ingang hangt?

En je zal altijd zien zien wat je niet verwacht dat ze dat juist doen, ik bedoel dan juist lang buiten de kooi ;)

Je kunt ook de kamer donker maken en dan een klein lamppje bij de kooi .

Berichten samengevoegd, gr PF
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Piknikki

Heb je geen speeltuintje buiten de kooi? Anders zou je kunnen proberen je parkietje met speeltuintje en al naar de kooi te brengen. Of hem door middel van een zitstokje terug naar zijn kooi te brengen.

Maar dit moet je niet iedere keer doen als je hem terug in de kooi wilt hebben, anders zal hij nooit leren op je hand te stappen.
Zorg dan gewoon lekker dat je de hele dag te tijd hebt, en het liefst ook nog dat hij al wat tam is. :)

*Marlijn*

#7
petra, ik heb nu trosgierst voor de ingang gehangen
en piknicky, ik heb wel een speeltuintje maar daat gaat hij niet opzitten.
wat een problemen allemaal... ;)
maar ik wacht wel totdat hij het trosgierst gaat eten


...........
yaaaaa!!
hij zit erin!!!!!
Petra en Pickniky, bedankt voor het helpen!!!! ::) ::) ;D

Berichten samengevoegd, gr pf