Bang in kooi?

Gestart door witte casper, oktober 31, 2008, 21:24:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

witte casper

Ik heb sinds enkele maanden een jong wit grasparkietje uit een voliere.
Het parkietje was een 6 weken oud toen we het in huis namen.
Hij(zij) is heel tam, wil altijd bij ons zitten(keuken,badkamer living).
Probleem:hij(zij) wil niet in zijn hok zitten, en "breekt" het kot af en zit altijd op de bodem van het hok.
Spiegeltjes of ander speelgoed interesseerd hem,haar niet
Heeft iemand goede raad hoe we hem,haar toch kunnen laten aarden in het hokje?

Mars

Ja, de beste tip is om hem of haar in het kooitje te zetten en er geen aandacht aan te schenken.
Je moet er voor zorgen dat het kooitje de veilige plek is, de thuishaven. Waarschijnlijk heb je haar er vanaf het begin al heel vaak uitgehaald en haar daarmee haar zin gegeven.

Als je wilt dat ze went, laat haar er dan ook gewoon een paar uur in als jullie wel aanwezig zijn.

En vooral: beloon goed gedrag, negeer slecht gedrag :)
Wat lekkers op hangen in de kooi (uiteraard niet te vaak, maar in het begin mag dat best) helpt misschien ook een beetje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

witte casper

Onze casper zit nu voor de tweede dag met gesloten kooi.
Springt nog steeds als een kangoeroe door zijn kooi.
we negeren hem volkomen omdat hij niet rustig zit.als hij rustig is geven we hem,haar terug aandacht.
Hopelijk een goede tactiek

witte casper

Onze casper blijft maar rondspringen, als we hem uit zijn hok laten dan is er maar één ding dat hem in zijn hok krijgt en dat is "honger".
Zijn gedrag in het hok is al vanaf de eerste dag dat we hem hebben, na 2 dagen hebben we hem uit zijn hok gelaten en kwam hij direct bij mij zitten.Na 2 uur is hij dan uit zichzelf in zijn hok gegaan(om te eten)
Heeft nog iemand dit meegemaakt en wat kan ik eraan doen.Momenteel probeer ik nog de raad die ik eerder heb gekregen via deze topic.

[verwijderd door de beheerder]