nieuw parkietje!!

Gestart door helma, april 01, 2005, 19:30:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

helma

Hoihoi!!

Nou ik heb mijn man eindelijk zo ver dat ook hij instemt met het aanschaffen van een
vriendje/vriendinnetje voor Bassie!!
(toch goed dat we vrouwelijke charmes hebben :lol: )

Maar toch heb ik nog een (wellicht gekke) vraag.

Bassie is naar mij toe erg aanhankelijk.
Ik weet dat dat met het aanschaffen van een tweede parkiet waarschijnlijk iets minder zal worden.
Maar kan het nou ook zo zijn dat Bassie bijvoorbeeld jaloers wordt op de nieuwkomer en er daarom
niets van wil weten??

Groetjes
Helma.

Jorijn

Leuk dat je an eindelijk instemt :D

Dit is bijna bij elk beestje zo.. geef je huidige beestje altijd lekker veel aandacht

Dus als je eindelijk een nieuwe parkiet haalt.. laat je nieuwe parkiet eventjes in een nieuwe kooi gewoon lekker met rust en ga met je huidige parkietje spelen :)
Zo word hij ook niet jarloers ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Leuk Helma, nog een parkietje erbij! Dat gaat vast voor dubbel plezier zorgen.

Gr. Ingrid

helma

Ja hihi en voor die overbezorgde beppies zoals wij ook extra "zorgen". :lol:
Maar dat hebben we er graag voor over nietwaar??

Maar wat ik in mijn hoofd heb moet ook altijd gelijk gebeuren, maar de meeste parkieten kunnen over een week
of 3 pas uit het blok :?

Geduld is een schone zaak..................................................ahum.

Wanneer het zover is, zal ik zeker een foto opsturen!!

Groetjes
Helma.

Ingrid

Hoi Helma,

Daar zeg je wat, de overbezorgde beppies....extra zorgen inderdaad  :wink: . Drie weken, die stellen je geduld zeker op de proef, maar dat wordt dan uiteidnelijk ook goed beloond: een nieuw vriendje. Ben nieuwsgierig naar de foto t.z.t. en naar zijn/haar naam.
Spannend!!

Gr. Ingrid

Anita & Marisa

Hoi Helma.

We zijn benieuwd naar het nieuwe vriendje/vriendinnetje van Bassie!
Echt leuk dat je er een parkietje bij neemt (mag)  :wink:

Ook zijn we erg nieuwsgierig naar de foto van je parkiet!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Safrena

Hoi Helma

Leuk dat je een tweede vriendje gaat bijhalen.

ik weet zeker dat ook Bassie dit heel leuk zal vinden een nieuw vriendje.

Hou de eerste dagen je nieuwe vriendje apart in een kooitje zo kan hij/zij gemakkleijk aan zijn/haar nieuwe omgeving wennen en aan Bassie en zo kan Bassie ook aan haar nieuwe vriendje wennen. :wink:

En zoals ze al zeiden twee parkietjes is dubbel plezier :P

misschien zal Bassie iets minder bij jou komen omdat ze ook met haar nieuwe vriendje wil spelen maar zal zeker niet minder tam worden hoor :wink:

Veel plezier met je nieuwe vriendje (dat binnen kort bij jou zijn goede thuis vind)

vele groetjes

Ingrid

Hoi Helma,

Is het inmiddels al zover dat je je nieuwe vriendje/vriendinnetje kan gaan halen??

Gr. Ingrid

Parkieten-Freak

Ik ben heel benieuwd! :D


Sonja

Hoi Helma,

Goh, wat spannend! Ik ben reuze benieuwd naar de foto's van je nieuwe parkiet!
Wat het jaloers zijn betreft: Bij mij is het andersom: de tweede parkiet gedraagt zich jaloers naar de eerste, daarom zitten ze ook nog apart. Ik probeer ze allebei evenveel aandacht te geven, maar het zal toch de nodige tijd in beslag nemen.
Joepie (de 1e) heeft nauwelijks aandacht voor Pucky, maar soms heb ik het idee dat het toch enigszins de goede kant opgaat. Joepie doet naar mij toe overigens precies hetzelfde, is net zo aanhankelijk als eerst.
Ik verwacht dan ook dat jouw 1e parkietje net zo leuk, tam en lief naar jou zal blijven als voorheen.

Groetjes, Sonja.

helma

Nou hebben jullie even??

Ik heb de parkiet maandag opgehaald.
Vol goede moed naar de kweker toe.

Was samen met mijn moeder gegaan.
Daar aangekomen haalde de kweker het vogeltje uit het blokĀ  :shock:

Eerlijk is eerlijk ik had zelf gelijk moeten zeggen dat ik hem zo niet mee wou nemen, maar ik heb me helemaal laten
overrompelen.
Hij kon zelfstandig eten, maar was nog helemaal niet volgroeid en kon nog niet eens vliegen....

Toch mee naar huis genomen en daar appart gezet in de kooi en ja hoor even later zelf eten. :P

De volgende ochtend kwam ik beneden en zag die hij inmiddels zelf op een zitstokje was geklommen.
Toen heb ik er wat vers eten neer gezet en hem geholpen weer naar beneden te komen.

En ja hoor weer eten, maar toen zag ik al wel dat hij de zaadjes niet zo makkelijk kapot kon krijgen.

Dat zat me toch niet lekker en zodoende heb ik een paar snipperuren opgenomen en ben eerder naar huis gegaan.

Gaandeweg de middag ging het steeds minder met Tico (zo hadden we hem genoemd).
In het begin liep hij nog weg van mijn hand, maar op een gegeven moment kwam hij naar mij toe kruipen toen
ik voor de kooi ging zitten.
En toen zag ik het......zwarte dunne ontlasting en dacht gelijk "dit is misse boel".
Ik wist dat dit een teken kon zijn van het feit dat de vogel geen tot bijna geen voedsel had gehad.
Hij roerde op het laatst met zijn bekkie als het ware door het eten heen en had het idee dat hij gewoonweg geen kracht meer had om te eten.

Als de sodemieten de kweker gebeld en ik kon gelijk komen met Tico.
Hij is weer teruggeplaatst bij zijn ouders in het blok.

Het bleek later dat Tico nog maar 4 weken was....

Ik had beter moeten weten, maar ja achteraf praten is altijd makkelijk.
Een goede leer voor de volgende keer.

Over 2 weken kon ik hem dan wel weer ophalen, maar dan gaan we een paar dagen later op vakantie en dat lijkt me
nou ook niet echt rustgevend voor zo'n lieverd.

Echt ik was zo teleurgesteld en verdrietig.
Die dag waren er meerdere dingetjes voorgevallen en toen mijn man thuis kwam, heb ik ook eens goed zitten uithuilen.
Ik had me er zo op verheugd!!

Nu moet Bassie nog even wachten op een vriendje.

Zodra het zover is horen jullie het zeer zeker!!

In ieder geval bedankt voor de belangstelling.

Liefs
Helma.

Ingrid

Oh Helma, wat vervelend en verdrietig dat het zo is gegaan met Tico. Ik snap het niet van die kweker, hij had toch beter moeten weten. Ik kan me voorstellen dat je overrompeld was en eerlijk is eerlijk als je zo'n droppie ziet dan wil je de belangrijke zaken waar je op moet letten wel eens vergeten. Gelukkig heb je parkietenervaring en heb je de signalen goed opgemerkt. Je hebt daardoor de juiste beslissing genomen door Tico weer terug te doen naar de kweker.

Gr. Ingrid

Dianne

Jeetje Helma!!! Sorry jullie kennen me niet ik ben nieuw hier....maar ik zat met kromme tenen je verhaal te lezen. Je hebt goed gehandeld hoor! Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt dat je je hebt laten ompraten door de kweker maar hij had beter moeten weten.

Sonja

Hoi Helma,

Goh, wat ontzettend jammer, dat het zo is gelopen.....
Maar toch goed dat je zo alert bent geweest, want anders was het slecht afgelopen met het parkietje, het is tenslotte de fout van de kweker geweest, en hij mag je nog dankbaar zijn, dat je zo snel hebt opgemerkt, dat hij nog niet zelf kon eten.
Nog eventjes geduld dus.....voor jou en Bassie.

Groetjes, Sonja.

Jorijn

Goh dat is me een verhaal  :shock:

Je hebt er zeker goed aangedaan om je parkietje nog even bij de ouders te plaatsen ;)
We kunnen met zijn alle nog wel 2 weken wachten op foto's ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Helma

Wat een heel triest vehaal maar je hebt  de juiste beslissing  genomen om Tico terug te doen bij zijn ouders :wink:

Zo zouden er nog meer mensen moeten zijn die in het welzijn van het parkietje denken en niet aan zichzelf.
Gelukkig denken de mensen hier op het forum allemaal aan het welzijn van hun schatjes :wink

Ik vind het onverantwoord van die kweker dat hij je al zo een jong schatje mee gaf  :x Hij zou beter moet weten  :(

vele groetjes

Parkieten-Freak

Goed gehandeld Helma. Een parkiet van 4 weken is echt nog veel te jong.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal ontdaan was van dit alles, je voelt je ook zo machteloos.
Ik hoop dat je Tico over een paar weekjes weer thuis hebt!
Sterkte!