(te) hoog???

Gestart door lotteke, oktober 29, 2008, 13:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lotteke

Hey dat is lang geleden dat ik nog op dit forum een bezoekje heb gebracht. Maar ik heb een vraag en die luidt als volgt: Kan het zijn dat je vogels schrik hebben al ze (te) hoog staan? Mijn twee grasparkietjes staan in hun kotje en dat is ongeveer 1m van de grond ze staan namelijk op een staander waarin dat je een plant kunt zetten. Nu wou ik graag weten wat jullie reactie ervan is.

Als ik ze bijv. In onze garage zet op de grond dus en daar is geen tocht ofzo want anders denk ik dat ik dan vragen krijg van : Staan die vogels daar dan niet in de tocht ? En zo van die vragen. Dus al als mijn vogeltjes even in de garage zet kan ik hun vertrouwen soms zo winnen en dan denk ik bij mezelf: Nou ik denk dat het me gelukt is. Ik zet ze dan terug op de plaats waardat ze op 1 m hoogte staan. Ik wacht dan even en ik probeer het terug. Misschien is dit ook van belang ze staan in onze living/eetkamer en ze staan daar in een hoekje vlak bij het raam. En de gordijn staat er ¼ voor hopelijk krijg ik rap reacties groetjes van Lotte(ke)!

Audrey

#1
Ik snap het niet echt 100%, maar over het algemeen staan vogels juist graag hoog, zodat ze wat overzicht hebben. Het hangt misschien wel wat af van vogel tot vogel (Croky speelt bijvoorbeeld heel graag op de grond met vanalles, maar hij is al tam), maar ik dacht toch dat vogels graag alles wat in de gaten houden (nog afgezien van hun nieuwsgierigheid dan :p)
Ik kan me in in ieder geval niet voorstellen dat zo'n kleine diertjes in hun kooitje op de grond zouden willen staan.  :-\

Of heb ik het nu verkeerd?

Bijtje27

Parkietjes houden ervan om hoog te staan zodat ze alles kunnen overzien. Ik denk dat als ze op de grond staan ze nogal overrompelt en geintimideerd zijn en dus "maar" doen wat jij wilt. Daardoor lijken ze tam. Als ze dan echter weer op hun vertrouwde plekje neerzet hebben ze weer meer lef en geven ze aan dat ze er geen zin in hebben.

Ik zou ze gewoon op de staander laten staan en gewoon veel met ze oefenen, dan komt denk ik alles wel goed.

Succes ;D

lotteke

Ja sorry maar dat dacht ik ook dat ik lang moet proberen ik zit hun tweeën al van vorig jaar in de lentevakantie proberen tam te maken en u zegt dat ik moet blijven proberen dan denk ik eigenlijk...Maar swat ik ga hier niet zitten ruziemaken maar ik wil dudelijk maken ''Ik doe niet wat ik wil''  ik zie wat het beste lijkt voor hun.

Caradow

Tja, soms lukt het gewoon echt niet, hoeveel tijd je er ook in steekt.
Op de grond zetten is in ieder geval nooit een optie, meer bedreigend kun je niet zijn en zo krijg je ze zeker nooit tam.

Wat is nu je eigenlijke  vraag dan, hoe je nu verder moet met tam maken? Dat komt niet uit je oorspronkelijke vraag naar voren.. daar gaat het er alleen om of je ze op de grond kan/mag zetten...


lotteke

Euh beheerders en aan iedereen die dit kan zet op dit topic maar een slotje


Danku    Lotte(ke) :)