Afmetingen van afbeeldingen op het forum.

Gestart door Parkieten-Freak, oktober 26, 2008, 21:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beste leden,  :)
Zoals jullie weten hebben we op het forum wat regels ingevoerd met betrekking tot het plaatsen van -en afmetingen van- foto's.
Wat betreft de afmetingen: er gaat iets veranderen.
De huidige generatie digitale camera's maakt prachtige foto's maar deze bestanden zijn vaak erg groot.
Hele grote afbeeldingen zijn niet prettig voor onze lezers. Het is lastig om te moeten scrollen, daarnaast zie je altijd maar een stuk van de afbeelding.
De beheerders/moderatoren zitten er niet op te wachten om steeds maar weer foto's te verkleinen. Daar gaan we dan ook mee stoppen.
Wij willen jullie vragen om zelf de foto's te verkleinen voordat je ze op het forum plaatst.
Dit geldt ook voor foto's die je naar Imageshack o.i.d. upload.

Vanaf nu gaan we een absolute maximum breedte invoeren:
Alle afbeeldingen die op het forum geplaatst worden en breder zijn dan 800 pixels, worden door de beheerders/moderatoren verwijderd.
Als je niet weet hoe je een foto moet verkleinen, dan kun je voordat je de foto plaatst, een pb sturen naar een beheerder/moderator of vraag één van je huisgenoten om je te helpen.

Namens de beheerders/moderator: hartelijk bedankt voor jullie medewerking!  ;)



Audrey

OK, ik ga er zeker op proberen te letten  ;D, meestal besef ik pas dat mijn foto te groot is nadat ik op verzenden geklikt heb, en dan is het al te laat  :-\
Maar ik beloof plechtig om mijn leven te beteren  :P

Caradow

Zodra je hem gepost hebt en je komt erachter, kun je je post nog aanpassen hoor, dus dat excuus gaat niet op ;)

Audrey

Ja, OK, maar niet als je een heel trage computer hebt  :-\ dus tegen dat ik de foto aangepast heb, kan de aangepaste reactie niet meer gepost worden. Ik moet echt es mijn foto's op mijn laptop zetten ipv de op dat traag ding te laten staan.  :-\
Maar, zoals ik zei, ik zal er op letten. En als iedereen dat doet hebben we geen probleem meer, toch?  ;)


Petr@

Maar als de foto's te groot zijn kun je ze zowiezo toch al niet plaatsen? Althans bij mij lukt het niet dan.

Vooral de foto's van me digitale camera zijn meestal te groot en die van me telefoon weer niet.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Dat heeft meer met de bestandsgrootte te maken. Het zijn vaak de afbeeldingen die via een tumb geplaatst worden en waar je op moet klikken om ze op vol formaat te zien. En het volle formaat is dan veel te groot.

Ilse*

Ja, je kan ze het beste via .jpg opslaan en dan plaatsen, dat zijn de kleinere bestanden

Parkieten-Freak

#8
Even nog voor alle duidelijkheid:
Het gaat om bestandsgrootte én om de daadwerkelijke afmeting van de foto op het beeldscherm. (Beide zaken gaan vaak samen maar zeker niet altijd).
Een foto plaatsen betekent vanaf nu dus: je maakt het bestand kleiner én de afmeting van de foto ook.
Dat gaat met het gratis programma IrfanView heel erg gemakkelijk!