Nieuw in de parkietenwereld!

Gestart door Thijmen, oktober 26, 2008, 20:51:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijmen

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een parkiet te kopen.
Mede omdat ik toch wel relatief veel op de computer zit, en dit wil verminderen.

Ik wil dus iets wat ik leuk vind, en ook een uitdaging vind.
Dus leek een parkiet wel leuk!

Nu is mijn vraag:
Kan een parkiet in een slaapkamer 'wonen'?
Omdat deze niet bij mij in de huiskamer kan.

En, gaan ze ook slapen als ik een doek over de kooi gooi, omdat ik dit van een vriend van mij heb gehoord.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Thijmen

DobbyFloppy

ja hoor ken op zich wel.
ik doe zelf ook een handdoek over de kooi, in de ochtend willen ze nog eens druk zijn, die van mij waren druk omdat ze het licht in de ochtend het eerste zien
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Thijmen

Haha, oke.
En in mijn slaapkamer dan?

Tjipie lover

Het kan wel.
Maar is wel ongezonder dan niet een hebben in de slaapkamer omdat ze stuiven, veertjes.
Veel meer stof ook dus dan zul je wel vaker je slaapkamer moeten schoonmaken!!

groeten Ank

Thijmen

Dat schoonmaken komt wel goed hoor.

Piknikki

Ik zal je zeggen, ik had hetzelfde idee. Ik zit zo'n 15 uur per dag achter de PC, en ik dacht dat zal wel minder worden als ik parkietjes heb. Nou niet dus. :-[
Mja, ik hoop dat het jou wel lukt, haha.

En ik heb ze ook in m'n slaapkamer. Is geen probleem. Inderdaad wel wat poetswerk (iedere dag even vegen).
Maar de mijne zijn toch nog best lawaaierig. Vind ik niet erg, hoor. Doek erover, en ze zijn ook stil. ;)

:D

Thijmen

Citaat van: Piknicky op oktober 26, 2008, 21:53:37
Ik zal je zeggen, ik had hetzelfde idee. Ik zit zo'n 15 uur per dag achter de PC, en ik dacht dat zal wel minder worden als ik parkietjes heb. Nou niet dus. :-[
Mja, ik hoop dat het jou wel lukt, haha.

En ik heb ze ook in m'n slaapkamer. Is geen probleem. Inderdaad wel wat poetswerk (iedere dag even vegen).
Maar de mijne zijn toch nog best lawaaierig. Vind ik niet erg, hoor. Doek erover, en ze zijn ook stil. ;)

:D

Dus als ik het bedek, zijn ze meteen stil?:P

Parkieten-Freak

#7
Een parkiet is (zoals Piknicky al aangeeft) absoluut geen oplossing of alternatief om internetgebruik te verminderen.
Persoonlijk vind ik het dan ook is een hele slechte reden om voor dit doel een grasparkiet of ander huisdier aan te schaffen.
Tip: zoek een leuke sportschool, volg een leuke cursus buitenshuis of ga eens lekker naar de film.

Edit://
Thijmen, ik lees net je reactie:
Nee, ze zijn niet altijd meteen stil. Parkieten kunnen behoorlijk wat geluid produceren, ze zijn behoorlijk levenslustig.



Thijmen

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 26, 2008, 22:00:15
Een parkiet is (zoals Piknicky al aangeeft) absoluut geen oplossing of alternatief om internetgebruik te verminderen.
Persoonlijk vind ik het dan ook is een hele slechte reden om voor dit doel een grasparkiet of ander huisdier aan te schaffen.
Tip: zoek een leuke sportschool, volg een leuke cursus buitenshuis of ga eens lekker naar de film.

Edit://
Thijmen, ik lees net je reactie:
Nee, ze zijn niet altijd meteen stil. Parkieten kunnen behoorlijk wat geluid produceren, ze zijn behoorlijk levenslustig.



Ik gebruik het onder andere als alternatief.
Ik vind ze leuk, en grappig.
Ook moet het een soort van afleiding zijn voor mij.

En voor de sportschool, ik zit op voetbal^^

Maar, rond welke tijd gaan parkieten altijd slapen, zo ongeveer?

Wouter

Dat verschilt per parkiet en daar kan ik je geen zekerheid over geven...

Thijmen

Citaat van: Delfie op oktober 26, 2008, 22:17:16
Dat verschilt per parkiet en daar kan ik je geen zekerheid over geven...

Maar bij jou?

Piknikki

De meeste parkietjes zullen gaan slapen als jij ook gaat slapen, vooral als je ze in je slaapkamer houdt.
Kijk maar naar de vogeltjes buiten, die gaan ook slapen als het donker wordt. ;)

De eerste paar weken kun je een nachtlampje in je kamer aanhouden, omdat de parkiet dan nog moet wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Als het stikdonker is kan hij erg schrikken van een geluidje, en als een dolle parkiet door de kooi heen stormen, met kans op verwondingen.
Dus hou dan een klein lichtje aan 's nachts zodat het parkietje zich nog kan oriƫnteren (maar niet dat het licht in z'n ogen schijnt).
Na een week of drie/vier zal hij zich thuis voelen in de kooi en is het nachtlampje niet meer nodig.

Thijmen

Citaat van: Piknicky op oktober 26, 2008, 22:31:50
De meeste parkietjes zullen gaan slapen als jij ook gaat slapen, vooral als je ze in je slaapkamer houdt.
Kijk maar naar de vogeltjes buiten, die gaan ook slapen als het donker wordt. ;)

De eerste paar weken kun je een nachtlampje in je kamer aanhouden, omdat de parkiet dan nog moet wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Als het stikdonker is kan hij erg schrikken van een geluidje, en als een dolle parkiet door de kooi heen stormen, met kans op verwondingen.
Dus hou dan een klein lichtje aan 's nachts zodat het parkietje zich nog kan oriƫnteren (maar niet dat het licht in z'n ogen schijnt).
Na een week of drie/vier zal hij zich thuis voelen in de kooi en is het nachtlampje niet meer nodig.

Oke, zal ik aan denken.
Ik neem aan dat ik ook moet wachten totdat hij is gewend, met mijn computer?
Omdat deze, vooral bij het opstarten, nog wat lawaai maakt?

Ingsu

Mijn parkietjes zijn altijd stil als het donker is buiten, ook al heb ik lampen aan binnen en is het heel erg licht. Ze maken ook 's nachts nooit geluid, soms alleen 's ochtends wel als de zon opkomt! ; ) Over het algemeen zijn parkieten wel stil zodra jij ook gaat slapen, dus als het donker is in de kamer, maar je hebt ook altijd eigenwijsjes!

groetjes van inge

Milo-Pixel

Hier gaan ze een beetje dutten als ik het grote licht uitdoe, en ze gaan slapen als ik ook ga slapen. En als ik wakker word, of het is licht buiten, worden zij wakker (en als zij eerder wakker zijn dan ik, word ik geheid wakker gemaakt door het vrolijke gekwetter  :P).

Thijmen

Ha, Ik kijk er al helemaal naar uit om morgen middag even een bezoekje aan de dierenwinkel te gaan.

Iemand nog goede ervaringen in Enschede?

Piknikki

Ik heb mijn PC 24/7 aanstaan, maar ik moet wel zeggen dat de mijne fluisterstil is.
Ik denk dat ze er wel aan wennen, aan het geluid. Immers zijn er heel veel geluiden waar het parkietje aan moet wennen - de trein die langskomt, een toilet dat doorgespoeld wordt, je stem, deuren die open en dicht gaan.. etc.
Dus je computer zal vast geen probleem zijn.

Zet de kooi alleen niet vlak langs de geluidsboxen, dat zal de parkiet niet prettig vinden. ;)

DobbyFloppy

mijnes staan dan in de huiskamer, maar ik doe een half uur voordat ik zelf ga slapen de handdoek over de kooi dit weten ze. deze tijd is standaard bij mij half tien, ivm werken. als de handdoek over de kooi gaat gaan ze al ruzie maken over wie op de schommel mag of ze gaan eerst even in de handdoek knabbelen en daarna zijn ze rustig meestal
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Thijmen

Oke, dus ik hoef me gelukkig niet ongerust te maken over slapeloze nachten.
En hoe groot moet de kooi ongeveer zijn, en wat is een goede prijs ervoor?

DobbyFloppy

een normaal parkietenkooitje zal groot genoeg zijn als je maar 1 vogeltje neemt.
ga eens in dierenwinkels prijzen van kooien vergelijken. en kies een goede maar niet te dure uit, succes met de tips alvast
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13