Orlux Frutti Patee stinkt!

Gestart door Piknikki, oktober 20, 2008, 18:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piknikki

Mijn vier beesies zijn in de rui, dus ik dacht, laat ik ze maar eens wat extra's geven - eentje is al half kaal.
Mja, ik krijg het idee dat ze het eivoer wat door de XtraVital zit, gewoon laten staan.
Dus nou geef ik 1½ schep XtraVital, ½ schep Beaphar vruchtzaad, en ½ schep Orlux krachtvoer.

Maar dat spul stinkt! - en da's nog maar zacht uitgedrukt. Het ziet eruit en ruikt als visvoer.
Erm, ik moest na het inademen van die geur een uur het raam open houden en ik heb 'n kwartier boven 't toilet gehangen. :-\
Het spul is echt niet over de datum, ik het het zakje ook net opengemaakt..

Nou, en mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie geen last van stinkend parkietenvoer?
Zo nee, wat geven jullie je parkietjes dan wat niet stinkt?
Zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Petr@

Nee wat ik mijn parkieten geef stinkt niet(pellets).

Toen ik nog Xtravital gaf aten ze het eivoer nooit lieten ze altijd liggen.Dus gaf ik ze altijd 2 tot 3 keer in de week vers eivoer,vonden  ze heerlijk.


En iets wat stinkt zou ik nooit geven(maar dat is mijn mening,spruiten stinken ook en die eet ik wel ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Hey Piknicky

Ik geef mijn lieverdjes ook eivoer van orlux maar de droge eivoer, stinkt niet, geeft eerder een zoete geur.
Die eivoer ruls (patee) houden niet zo lang door de bereiding, het droge eivoer, mist goed afsluiten kun je iets langer houden  ;)

Als het mag, zou ik je liever dan de droge aanraden, je kan dan een beetje afwisselen, je geeft ze een keer droog,  of je maakt van een beetje rul met water of roosvicee, enz  ;)

Vele groetjes

Piknikki

Ah, ik wist niet dat Orlux ook al droog eivoer had. Moet ik daar eens voor gaan zoeken.
Vreemd genoeg eten ze de Patee wel graag, hihi.

En naar pellets zal ik ook eens informeren.

Dank jullie wel! :)

Safrena