Bouli, tot ziens!

Gestart door bramvanopstal, oktober 18, 2008, 23:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramvanopstal

Al een tijdje keken wij uit naar de komst van onze nieuwe huisgenoot, Bouli.
Uiteindelijk was hij er dan toch. Ik zette de bonte grasparkiet in zijn kooitje, waar hij de eerste dag wat stilletjes in een hoekje zat. Ik vroeg mij af of hij ziek was, maar meerdere sites gaven aan dat dit gedrag normaal was voor een parkiet, omdat hij in een totaal nieuwe omgeving terecht is gekomen en dit alles moet verwerken. De site had gelijk, reeds op de tweede dag was het me gelukt om Bouli op mijn hand te laten springen om wat eivoer of trosgierst te eten. Hij was toen ook al begonnen met fluiten. Mijn planning was om Bouli de derde dag eens uit de kooi te laten voor de nodige beweging. Op de derde dag begon alles normaal, Bouli zat vrolijk tsjilpend in de kooi. Echter werd Bouli rond een uurtje of één 's middags een beetje stil. Het viel mij op dat hij weer stilletjes in een hoekje ging zitten. Even later begon Bouli te rillen met zijn vleugeltjes, waarna ik het internet begon af te speuren op zoek naar informatie omtrent dit trillen.
Nog even later was het voor mij mogelijk om Bouli met de hand uit de kooi te nemen, zonder dat hij flapperde met zijn vleugels of probeerde weg te lopen.
Ik checkte of de kooi niet in de tocht stond, of Bouli wel gegeten en gedronken had en of hij zich niet toevallig ergens aan had verwond. Er leek niks te zijn gebeurd, hij had gegeten en gedronken en de kooi stond uit de tocht.
Omstreeks 3 uur 's middags was Bouli zo zwak geworden, dat hij niet meer op zijn pootjes kon staan. Ik heb hem toen in mijn armen gehouden om hem warm te houden. Een half uurtje later blies onze kleine Bouli zijn laatste adem uit.
Twee vogelkenners in mijn vriendenkring stonden verbijsterd, want hoe kon Bouli zonder aantoonbare reden binnen twee-en-een-half uur gestorven zijn?

Dit is dan ook mijn vraag aan jullie, wat denken jullie hiervan? Bouli at en dronk, hij floot de hele dag door, totdat de laatste twee-en-een-half uur sloegen.

Bouli, rust in vrede.  :(

Caradow

Allereerst sterkte!

Tja de oorzaak daar valt niets over te zeggen... de enige die een dergelijke diagnose kan stellen is een vogelarts.

Hoe jong was Boulie, weet je zeker dat hij at? Het zal niet de eerste keer zijn dat een TE jonge vogel word aangeschaft die nog niet voldoende zelfstandig kan eten. Ze spelen dan wel met de zaadjes, mar het ete is een tweede.
Stond Boulie dichtbij de keuken? En had je net iets laten aanbranden of een beschadigde pan gebruikt? Dan zou het een vergiftiging kunnen zijn (Teflon)

Maar uiteindelijk valt het gewoonweg niet te zeggen, ook niet voor ons. Je zou kunnen overwegen sectie te laten verrichten door een vogelarts, de kans dat die iets kan benoemen is groter, aar ook niet alles is aantoonbaar.

bramvanopstal

Bedankt

Bouli was zes weken oud en kwam als enige uit een nest van een kweker uit onze vriendenkring.
Hij kon zelfstandig eten, hij was de hele dag met eten bezig. Het eivoer dat ik hem gaf, was niet
hard, zodat hij geen moeite zou hebben om het naar binnen te werken. De keuken is gescheiden
van de kamer waar hij stond en er zit nog een gang tussen ook!  :(

Caradow

6 weken is op het randje...

Hij was de hele dag met eten bezig... normaal eet een parkiet niet de hele dag door, ik vraag me dus af of hij wel al goed zelfstandig KON eten.. Maar het kan ook een teken van ziekte geweest zijn..

bramvanopstal

Hij poepte in ieder geval wel. Op een dag at hij ongeveer anderhalf theelepeltje voer.

roha

Ik wil je ook heel veel sterkte toewensen.  :(

Wat gaf je hem te eten dan? Ik lees eivoer, maar kreeg Bouli ook wel zaadjes?
En welke kleur hadden de peopjes, weet je dat nog?


bramvanopstal

bedankt,

Ik gaf hem eivoer en parkietenzaad. Echter had ik zijn water niet aangezuurd, maar ik ververste het twee keer per dag.
Zijn poepjes waren donker, met hier en daar een wit vlekje.

rosalientje

Sterkte wat vervelend dat je vogeltje dood is.

Ik heb het drie weken geleden ook gehad de avond voor hij dood ging
was hij heel vrolijk en ineens sochtend zat hij best dik maar poepte en ad
ook goed en smiddags ging hij beneden zitten wat hij nooit deed en net toen
ik een afspraak had gemaakt bijj de dierenarts begon hij te spartelen in me hand
en toen was hij ineens dood terwijl hij een half uur later misschien geholpen had
kunnen worden maar de oorzaak weet je nooit.

Hoop dat je er toch een beetje boven op komt en weet dat ie in zijn korte leventje
bij jou wel een heel goed leven gehad heeft.

groetjes rosalie