seksuele gevoelens van parkieten

Gestart door bluebird23, oktober 18, 2008, 22:28:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

Een onderwerp waar misschien nog niet over gesproken is.
Onze parkiet BiBi is nu zo'n 21 weken.
Vanochtend liet ik hem uit de kooi.
bovenop de kooi heb ik een ketting vastgemaakt, met een belletje waar hij vaak met speelt.
Is daar redelijk druk mee en wil niet gestoord worden.
Wat gebeurde er vanmorgen. Mijn man en ik, hebben met ' verstand'  gekeken en open mond..van ooohhh!!

zoals gewoonlijk was hij aan het spelen. Nu was het wel erg fanatiek..
ik had het idee dat hij seksuele gevoelens aan het uiten was.
Dus ik zeg tegen mijn man, kijk es, wat daar gebeurd. Bij mijn vorige parkiet hebben we dat nog nooit zo gezien.
Hij was ' het belletje het hof aan het maken'  bovenop de kooi, waar die zit..en ook nog op een agressieve wijze''.
Ik pakte de ' camera' en heb die ' hofmakerij en seksualiteit gefilmd..'
Wat je daar zag.. hij probeerde iedere keer om bovenop dat belletje te klimmen en maakte bepaalde bewegingen..
Hij was er erg druk mee, en wij grote ogen...
Na wat pogingen van hem.. zagen we dat ie het belletje werkelijk overvleugelde..en bewegingen maakte, en ineens was ie stil, en bewoog niet meer......nou.. das toch niet waar !! zei mijn man..we waren zooooo verbaasd..
----------------
Mijn vragen.....?
1.    Dieren hebben gevoelens, snap ik..maar  gaat dit altijd zo?
2.    Hebben jullie dit ooit gezien?
3.    Kan het zijn dat hij de laatste tijd wat ' bijteriger is door deze ' opgefoktheid?
4.   Is hij niet te jong?
5.    En hoe lang duurt dit ?

Ik weet niet of ik dat filmpje hier kan plaatsen, maar het is erg interessant.

Bleubird23


Parkieten-Freak

#1
CiteerMijn vragen.....?
1.    Dieren hebben gevoelens, snap ik..maar  gaat dit altijd zo?
2.    Hebben jullie dit ooit gezien?
3.    Kan het zijn dat hij de laatste tijd wat ' bijteriger is door deze ' opgefoktheid?
4.   Is hij niet te jong?
5.    En hoe lang duurt dit ?

Ik weet niet of ik dat filmpje hier kan plaatsen, maar het is erg interessant.

Ik zal puntsgewijs antwoord geven op je vragen.  :)

1. Dieren hebben net als mensen geslachtshormonen en deze hormonen zijn verantwoordelijk voor de "sexuele gevoelens".
2. Ja, ik zie dat zelfde gedag met enige regelmaat hier ook. Miijn parkiet heeft daarvoor niet een belletje maar het haar op mijn hoofd uitgekozen.  :)
3. Jazeker. De inwerking van het mannelijke hormoon testosteron op de hersenen ligt ten ten grondslag aan agressief gedrag bij mensen. Ik neem aan dat dit bij dieren niet anders is.
4. Nope. Een parkiet is met ongeveer 3 maanden volwassen en in principe geslachtsrijp. (Dat wil niet zeggen dat je er dan mee moet gaan kweken, wacht tot de vogel één jaar is!)
5. Bij mijn mannetjesparkiet duurt het meestal één tot drie weken. Daarna dooft het weer uit om op een later moment weer de kop op te steken.  ;)

Filmpje plaatsen mag, maar het zou wel fijn zijn als je dat op you tube zou willen zetten. Je kunt in dit topic een link naar het filmpje plaatsen.


Ingrid

Ik heb het al eerder ergens op het forum geschreven volgens mij, maar mijn kereltje lust er wel pap van. Hij vertoont zijn sexueel gedrag vanaf zijn babytijd tot aan nu, dagelijks meerdere keren. Hij slaat geen dag over.... Ik noem hem wel eens een mijn nymfomaantje  8)
Dus tja, het verschilt van parkiet tot parkiet net als het verschilt van mens tot mens  :P


bluebird23

#3
Dank je voor je antwoorden..
Ik zal kijken of het lukt op Youtube. Morgen ofzo..



http://nl.youtube.com/watch?v=hXCavB_B6iQ

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Ingrid

Och die lieverd, kijk hem gaan! Hij ziet natuurlijk een parkietenvriendje in het belletje, hij weet niet dat het zijn spiegelbeeld is. Op het laatst zie je hem ook nog zijn-vriendje-in-het-belletje voeren of hij probeert ermee te snavelen :-*

Piknikki

Wat schattig, best wel. :D
Haha, liever een parkietje op een belletje dan ineens een hond tegen je been hebben rijden. :)

Mijn ene mannetje Duška grijpt zijn kans steeds als zijn popje Tesla in het badje zit, dan kan ze geen kant meer op. ::)

MissMoontje

Ik heb 2 mannetjes en 1 van de 2> Pino die doet dit sinds kort ook.
Ik heb een soort van tentje in de kooi hangen daar gaat hij boven op zitten, met een speeltje die ernaast hangt in de snavel en dan is ie zo een hele tijd "bezig" hihi

proman

ik heb dit ook met mijn mannelijke parkiet. die wordt gek van een sinaasappelschil en doet precies hetzelfde!
ik heb er eigenlijk wel om moeten gelachen.
de mijne had ik 9 maanden en ik weet niet precies vanaf welke leeftijd je parkieten mag kopen.
dit is vast wel normaal want het is toch een jong mannetje met hormonen en blijkbaar dezelfde behoeftes als mensen

1972marloes

mijn moeder heeft 3 mannen 1 van deze doet precies hetzelfde met zijn bel. :-*
als je hem wil roepen hoef je zijn lievelings bel ook maar te luiden en hij komt direct aan. :P

Caviaplanet

Mijn eerste parkietje Timmy had ook last van z'n hormonen en deed het bovenop de kooi, daar zat zo'n ring en dan zat hij daar tegenaan te wrijven. Ach ja.... je moet toch wat als je geen vrouwtjesparkiet in de buurt hebt.

Groetjes
Jolanda

roha

En ook zijn er dames die aan zelfbevrediging doen.  ;)
Tis ook niet altijd het gemis van een vrouwtje of mannetje dat deze behoefte naar boven komt.
Ik heb 5 parkieten, waarvan  1 man die zichzelf bevredigd op de spiegel en 1 vrouw die het op een knoop in het touw doet.
Je zou toch denken dat ze dan die behoefte bij elkaar kwijt kunnen, maar dat gebeurt dus niet ;)

Sascha

Haha mijn Chucky zit vaak in de kooi op zijn speeltje wat allemaal haartjes enzo heeft en dan zit hij daarmee gewoon 'de liefde te bedrijven:P'.
Ik vind het opzich wel schattig om te zien want hij probeert het ook zo vaak bij zijn vriendinnetje Dobby, maar ze geeft niet toe:P dus zoekt Chuck het bij iets anders.

Marjolein90

#12
Mijn parkiet doet dat ook hoor :P... Vroeger was niet eens mijn hoofd veilig, gelukkig doet ie dat nu niet meer. De eerste keer was ik zo verbaasd! Zijn favoriet is toch wel het belletje wat onderin zijn kooi ligt, die geeft ie ook wel eens te eten  ::)...
Ik hoef niet eens te kijken als ie 'bezig' is, ik hoor het wel... En als ie klaar is kijkt ie heel onschuldig om zich heen.  ???

astrid

hoi hoi,

Toedels heeft dit ook heel erg maar dan met een waxine lichtje. Hij pikt niet naar het kaarsvet maar hij gaat er bovenop zitten of probeert het lichtje met z'n pootjes vast te maken. Het is echt heel leuk om te zien.

groetjes

margriet

Hier is het ook vaak prijs, :P Sweety 1 1/2 jaar en alles wat blinkt is niet veilig. Heb spiegeltje niet meer in z'n kooi maar kraan is goed. Ook op het stokje van de speelboom gaat hij te keer. Bij of op mij doet hij het niet maar wel veel kroelen. :-* Nu is hij alleen is het daarom beter om een jong diertje erbij te nemen?

groet Margriet

Mars

Een vriendje kan helpen. Maar soms ook niet en zal het gedrag blijven. Ik vind het wel de moeite waard om te proberen.
Of het een jong of een wat ouder popje maakt (als hij een man is) niet zo heel veel uit.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Mijn parkiet doet het op mijn hoofd......


margriet

nou mijn Sweety landt wel op m'n hoofd maar dan laat ik hem ( het is heel duidelijk een mannetje ) op m'n hand stappen.
Kan ik door veel te kroelen, soms lijkt het of hij kopjes geeft, het paar gedrag aan wakkeren? Het kroelen dwing ik niet af het gebeurt vaak dat hij gewoon zit te poetsen terwijl hij op m'n hand zit.
Als ik jullie ervaringen zo lees dan is het dus niet zo dat hij een maatje echt mist want kletsen doet hij ook heel veel.
Wat als het totaal niet klikt met een erbij  :o

Parkieten-Freak

#18
Je parkiet een maatje geven, geeft geen garantie dat je parkiet zichzelf niet meer bevredigd. Er zijn legio voorbeelden van parkieten die gewoon doorgaan met dit gedrag.


margriet

Ben gerustgesteld nu ik weet dat het niet zo is dat hij dat doet omdat hij een maatje mist en eerlijk gezegd durf ik nu niet een diertje erbij te nemen. Nu is het een vrolijk  :) manneke en ben bang dat het misschien niet klikt en wil beslist niet een vogeltje kopen en dan daarna wegdoen. Het is ook zo dat ik veel thuis ben en hij veel buiten  ;) z'n kooi is en dan kletst ( ook veel mensentaal ) en speelt hij veel.