Ik wil een voliere...

Gestart door G,Samp;M, maart 31, 2005, 18:11:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

G,Samp;M

Hallo ik ben Mike en ik heb 2 grasparkieten. Gekkie&Spookie.
Ik heb eigenlijk 2 vragen...
1. Ik heb mijn ouders zover gekregen voor een binnenvoliere maar is het niet slecht voor me door die stoffen van de parkieten. (mijn ouders zeggen van wel tenminste.
2. Ik zou er dan ook graag een valkparkiet bij willen of dat kan. (Gekkie&Spookie zijn beide niet tammer meer te krijgen helemaal 100% tam)
Met vriendelijke groetjes, Mike,Gekkie,Spookie :D

Jorijn

Een valkparkiet erbij maakt niet uit :)
Maar let er wel op dat de vollere groot genoeg is!
Want anders gaan de parkieten en de valkjes vechten ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

G,Samp;M

Oke ik snap dat wel en bedankt maar is het nou niet slecht voor mij op mijn slaapkamer...???
dat zeggen mijn ouders :roll:  :wink:
Greetz...!!!

Jorijn

Dit is inderdaad slecht! :)

je kan je parkieten niet zomaar op de tocht zetten en als je je kamertje lucht heb je al gou een tochtige kamer :)
En het kan behoorlijk warm worden op een slaapkamer.. denk aan get overmatige stof :)
Nee op een slaap kamer is niet goed voor jou en je Parkietjes ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Hoi Mike,

Wat ontzettend leuk dat je parkieten mag!
Maar in je slaapkamer is inderdaad niet goed  :(
Je slaapkamer moet elke dag goed gelucht worden voor je gezondheid. Met parkieten is dit lastig, omdat ze dan op de tocht komen. Ook is het zoals Jorijn zegt, tochtig op je kamer en dit is ook niet goed voor jou en jouw parkieten. Parkieten verliezen ook veren en deze kunnen zich in een slaapkamer goed verstoppen.
Hierdoor hebben bacteriën en huismijten een heerlijk leventje op jou kamer  :?  

Misschien kun je je ouders vragen of je twee parkieten in de huiskamer mag, dat is ook erg leuk  :wink:
En misschien mag je (als je ouders verliefd zijn op je parkieten) wel een binnenvolière beneden?

Denk er in ieder geval goed over na, want het is niet alleen slecht voor jou, maar ook voor jouw parkieten  :cry:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

G,Samp;M

:( ow heel jammer :(  ik heb al 2 parkieten in de huiskamer maar als k dr eentje bij wou moest ik het in mijn slaapkamer!
dus ik hoop dat er ook een andere manier is :(
Greetz, Mike

Anita & Marisa

Oh ja, natuurlijk! Dat heb je verteld dat je parkieten hebt  :oops:
Misschien mag je wel een buitenvolière  :wink: !
En anders misschien nog even wat extra klusjes in huis doen en je ouders lief aan kijken! hihi, misschien mag je dan wel een binnenvolière  :wink:
En anders moet je misschien een paar jaartjes wachten, totdat je op jezelf woont  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

G,Samp;M

Ik mag zo ie zo een binnen voliere maar dan moet het op mijn slaapkamer....
maar ik weet niet of dat gaat
....

vBoven

Ik heb ook een binnenvoliere op mijn kamer.
Maar ik heb hem op een ideale plaats zodat het niet tocht. Ontzettend veel stof heb je zeker. Maar dat is schoon te maken. De gezondheid van jezelf en de parkieten gaat voor. Als je niet kan luchten (ivm tocht) zou ik het niet doen. Dat is gewoon niet goed.

goofy

inderdaad vboven heeft gelijk..

ik heb ook mijn parkieten op mijn kamer maar mij lukt het ook wel om het gewoon schoon te houden.
ik heb ook een plekje waar ze niet op de tocht staan.
maarja ik (en me parkieten) lijken er geen last van te hebben

G,Samp;M

Hallo,
bedankt voor het reageren, maar ik heb aanleg tot asma.
Mijn vader zegt dat als ik een binnen voliere neem dat ik dan long problemen ofzoiets krijg... :(
Maar ik weet het niet jullie parkieten-liefhebbers zullen er wel meer verstand van hebben dan mijn vader... :wink:
Greetz, Mike,Gekkie&Spookie

G,Samp;M

Hallo, ik wou ook nog even zeggen kijk a.u.b. even op mijn site www.eijk.demon.nl
Het is nog haast niks maar misschien weet je iets...
nouja kijk maar gewoon

.... :lol:

esther

Dat je aanleg hebt voor astma had je nog niet verteld, mijn advies is dan...niet doen.

Ik heb 4 grasparkieten (op de slaapkamer) die als ik thuis ben de hele dag mogen rondvliegen.
Op het televisiescherm zie ik binnen een dag een witte laag stof van de parkieten, het scherm trekt wel extra stof aan maar zo kan je goed zien wat er in de rest van de kamer ligt.
Als ik niet genoeg schoonmaak zit die witte laag stof overal, op kastjes, randjes, de computer, etc.

Die zelfde stoffen adem je ook in, de kamer is nooit meer zo fris als hij was.
Als ik de kamer binnen kom ruikt hij heel anders dan de rest van het huis, hoevaak ik ook schoonmaak.
Ik heb wel een vrij lange kamer waardoor ik \'s ochtends en \'s avonds even de ramen open kan zetten.

En dan is er nog de rui, er liggen heel wat donsveertjes over de grond verspreid.
Ook dit kan een allergie opwekken.

Het is waar dat je alles heel goed schoon kan houden, maar uit eigen ervaring weet ik wel dat je niet altijd elke dag zin heb om alles van onder tot boven af te soppen en te stofzuigen.
Mijn idee, lekker genieten van je 2 parkietjes en in de toekomst een valkparkietje/voliere nemen wanneer die gewoon in
de huiskamer kan staan.

Groetjes Esther

G,Samp;M

Oke heel erg bedankt voor het reageren :)
Nu heb ik nog een vraag voor iedereen...
Wil je een leuk stukje over je parkiet schrijven met foto van je parkiet bijgevoegd voor opp mijn site...
Als je het wil en het af hebt mail het dan a.u.b. naar i_pure_666@hotmail.com
Greetz, Mike,Gekkie&Spookie

Anita & Marisa

Hoi Mike,

Het is inderdaad verstandig om dan ook aan je eigen gezondheid te denken! Onze broer heeft astmatische bronchitus en als wij meerdere parkieten (het begint al bij 2) in de huiskamer hebben, begint hij gelijk erger te hoesten en krijgt hij het benauwder!
En op een slaapkamer wordt het helemaal moeilijk! En vooral in jouw geval is het erg belangrijk om alles goed te luchten en zoveel mogelijk stofvrij te maken  :wink:
Geniet maar lekker van je parkieten die je nu hebt! Dat zijn lieve schatten zo te horen!  :D

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.

ps. Succes met je site!!! We zagen al een begin! En als je inhoudelijke vragen hebt over je site, kun je dit misschien aan Jorijn vragen (via de mail). Hij weet erg veel van internetsites e.d.!

Annemiek08

Ik heb sinds woensdag ook parkietjes op me kamer. Je krijgt inderdaad erg veel stof, maar ik heb de kruimelzuiger uit de caravan gejat  :twisted: Maar als je astma hebt zou ik het niet doen...

Anita & Marisa

Hoi Annemiek,

Het gaat niet alleen om de stof  :wink:
Het is belangrijk dat je je slaapkamer goed lucht en met parkieten kan dit niet, omdat de temperatuur dan teveel verschilt (vooral in de winter). Je krijgt hierdoor een lekker broeinest voor huismijten en andere bacteriën. Hierdoor kun je zelf vaak verkouden, ziek e.d. worden. Ook voor je parkieten is het niet gezond.

Veel liefs
Anita en Marisa.

Lenthe

ik heb m'n parkeit ook op m'n kamer staan en kwa troep vind ik eht wel meevallen.
Oke als hij in de rui is danmoet ik gewoon elke dag even stofzuigen en natuurlijk moet je inderdaad wat vaker schoonmaken.
Maar om nou te zeggen dat dat zo veel is. Aleen de plek waar hij staat doe ik haast iedere dag even af met een doekje omdat hij natuurlijk opd e tafel knoeit. (dat scheelt ook, de kooi op een tafel zetten)
Maar verder valt het bij mij kwa stof mee. Ik gebruik als grondbedekking van die houtkorrels. Dat geeft veel minder stof en alle geurtjes worden goed opgenomen.
Verder gaat elke dag m'n raam open en m'n parkietje staat neit oop de toch. Hij staat namelijk in een hoek achter m'n deur, dus als de deur opengaat dan zit hij achter de tocht en neit in de tocht.
Verder laat ik ook de hele dag m'n raam op tochtstand. DAn blijft er continu frisse lucht binnen komen.
Nee ik zou m'n parkietje (en straks 2) echt neit kunnen missen op m'n kamer.
Maar heb je last voor enige aanleg van een allergie dan zou ik eht niet doen.


groetjes lenthe

Kuslar

Hi

Wat leuk dat je een voliere neemt. :D Ik wil ook graag een voliere maar ons huis is te klein daar voor :cry:.
Maak niet uit. Ik heb toch nog parkieten en dat is het belangrijkste, toch?
In iedergeval veel succes met je voliere en hopen dat je er veel plezier aan hebt.