Kooi gezocht met plastic doorkijkvenster

Gestart door *Esther*, oktober 17, 2008, 15:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Esther*

Toen ik 14 jaar geleden mijn eerste parkietje kreeg, kreeg ik ook een prachtige kooi. Het is een kooi van het merk Gabber met een plastic landingsbaan. Als de kooi dicht zit dan kun je dus ook mooi naar je parkietje kijken...
Echter, na 14 jaar (en nu mijn derde parkietje) is de kooi wel aan vervanging toe! Hij is gewoon versleten en daardoor ook niet goed meer schoon te maken. Maar......het liefst wil ik zo'n zelfde kooi!! Ze zijn alleen nergens meer te verkrijgen. Wat ik wel heb gevonden is een ferplast kooi met een landingsbaan, maar die is niet doorzichtig. En Luna vindt het juist zo leuk om op die landingsbaan te spelen...
Weet iemand wat ik bedoel? En weet iemand of ik zo'n (soort) kooi nog ergens kan krijgen?? Of kent iemand misschien een kooienmaker die zoiets zou kunnen maken???

Jacko

Kun je misschien even een foto plaatsen?

Milo-Pixel

Geen landingsbaan, maar je kan je parkietje wel doorheen zien. Misschien is het een beetje wat je zoekt.

http://trade.ferplast.com/nl/pagina_270780.html

*Esther*

Citaat van: Jack· op oktober 17, 2008, 17:30:38
Kun je misschien even een foto plaatsen?

Ja hoor dat kan!  ;) Als je op de foto klikt wordt ie groter...



Die ferplast is inderdaad wel mooi! Hou ik in gedachten.

Audrey

Die kooi is inderdaad wel leuk,  :) zo'n landingsbaan heb ik nog nooit gezien, dus ik kan je er niet mee helpen.
Ik weet wél dat er veel kooien te koop zijn met een deurtje dat onderaan vasthangt, dat kun je dan opendoen en dmv een stokje ervoor zorgen dat er dus ook een landingsbaan ontstaat maar dan in tralies ipv plastiek.

Moppers

Er zijn tegenwoordig wel veel kooien verkrijgbaar met een 'landingsbaan' van traliewerk. Ik heb er zelf ook een, van Imac (lijkt heel erg op deze:http://www.honka.nl/winkel/images/imac%20zoe%20messing.jpg)
Wat je zou kunnen doen is even bij een (goede) dierenwinkel langsgaan en je kwestie voorleggen. De meeste dierenwinkels hebben wel een catalogus (of meerdere) van hun leverancier met kooien. Die kooien hebben ze dan dus niet per se in de winkel op voorraad, maar die kunnen ze wel leveren. Misschien mag je er eens doorheen bladeren en zie je een kooi die je bevalt.

Smikkelparkiet

Nou, het is maar behelpen hier.  :(
Wat een fraaie kooien zijn dat! ik zie landingsbanen en doorkijkvensters en drie keer raden? Moi (Smikkel) zit gewoon tegen ordinaire tralies aan te kijken!  >:(

@Kloppers:
Mag ik asjeblieft bij jou komen wonen? 8)

@Maariet,
Wat een ubervette avatar heb je daar zeg! Cool!  :)

Moppers

Citeer@Kloppers:
Mag ik asjeblieft bij jou komen wonen?
Nee. Waarom niet? Het is hier vol, je bent geen asielparkiet en je bent een puber (en mijn kruipers komen éindelijk uit de puberteit nu). Oh, en je bent een threadjacker (hoe zeg je dat in het Nederlands?).

Ingrid

Citaat van: Moppers op oktober 20, 2008, 17:36:03
Oh, en je bent een threadjacker (hoe zeg je dat in het Nederlands?).

Hihihi een berichtkaper?  :P

DobbyFloppy

ik heb inderdaad wel eens zo'n kooi gezien, en kun je zo'n landingsbaan van tralies voor je vogels opzetten, moet je vastzetten op een of andere manier
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Ingrid

Hoi Esther,

Je zou eens een mailtje naar Mikron kunnen sturen, met de vraag of zij de kooi die jij zoekt, kunnen leveren. Zij hebben nog geen Gabber kooien in hun assortiment, maar zijn wel van plan die op te nemen zoals te lezen valt op hun website:
http://www.mikron.nl/pages/winkel/index.html?lang=nl&target=d98.html

Groetjes, Ingrid

Smikkelparkiet

Citaat van: Ingrid op oktober 20, 2008, 18:49:33
Hihihi een berichtkaper?  :P

Ik weet het niet want ik spreek geen Spaans.  :(
Pekka dacht dat het draadkaper betekende, maar jah.... Pekka en denken dat is eigenlijk een soort van contradictio in terminis.. :o
Nu ga ik weer verder huilen want ik ben hier een ongewenst element op het forum. :'(



*Esther*

Citaat van: Moppers op oktober 19, 2008, 22:16:38
Er zijn tegenwoordig wel veel kooien verkrijgbaar met een 'landingsbaan' van traliewerk. Ik heb er zelf ook een, van Imac (lijkt heel erg op deze:http://www.honka.nl/winkel/images/imac%20zoe%20messing.jpg)
Wat je zou kunnen doen is even bij een (goede) dierenwinkel langsgaan en je kwestie voorleggen. De meeste dierenwinkels hebben wel een catalogus (of meerdere) van hun leverancier met kooien. Die kooien hebben ze dan dus niet per se in de winkel op voorraad, maar die kunnen ze wel leveren. Misschien mag je er eens doorheen bladeren en zie je een kooi die je bevalt.

Die heb ik inderdaad ook vaak gezien. En ik heb vroeger zelf altijd in een dierenwinkel gewerkt en mijn zusje werkt er nu, dus ik heb alle boeken al door gebladerd! Ik denk er nu over om een nieuwe bak te bestellen en de tralies opnieuw te spuiten ofzo...

DarkWolf

Oke strange..ik dacht gistern in dit topic te hebben gelezen dat Esther dezelfde kooi opnieuw kon bestellen voor 100€ minder ???
Ik draai zot..zie je, dat komt ervan als je moe bent :P

*Esther*

Nou dat zou mooi zijn, maar ik heb dat bericht ook niet gelezen hoor.

DarkWolf

Oke ik vind het erg strange :P Heb ik het dan soms gedroomd? Argh hoe erg! >:( Kan ik me dingen niet eens meer normaal herinneren :P

Caradow

offtopic
Citaat van: DarkWolf op oktober 21, 2008, 15:21:55
Oke ik vind het erg strange :P Heb ik het dan soms gedroomd? Argh hoe erg! >:( Kan ik me dingen niet eens meer normaal herinneren :P

Nou niet helemaal, heb ook ziets in die trent gelezen, maar geen idee waar of door wie gepost.. maar ik droom met je mee ;)

En nu weer ON ;)

ciske

jullie hebben wel goed gelezen alleen in een ander draadje, namelijk over die goedkope parkieten/kattenspeeltjes

Moppers

Citeerik heb inderdaad wel eens zo'n kooi gezien, en kun je zo'n landingsbaan van tralies voor je vogels opzetten, moet je vastzetten op een of andere manier
Je hoeft hierbij niets vast te zetten. Ze blijven uit zichzelf op de horizontale stand staan, en kunnen ook niet lager dan dat.
Er zijn vast kooien die ook een groot deurtje hebben, maar waarbij deze niet blijft 'hangen', die zou je dan (bijvoorbeeld mbv een touwtje) vast moeten zetten.


DarkWolf

Even reageren op Moppers...Ik had vroeger ook het deurtje van de kooi vastgemaakt met touwtjes, zodat wanneer het deurtje openstond het een mini landingsplaats was. Nu als ik het deurtje dicht deed, zorgde ik er wel voor dat het touwtje (dat op dat moment een lus vormde) BUITEN de kooi hing. Maar parkieten zijn en blijven nu eenmaal parkieten, dus Falkor trok dat touwtje in de kooi om er mee te spelen..tot hij met zijn poot vast zat in de lus en niet meer weg kon. Een geluk dat ik op die moment net thuis kwam van stage, als het midden in de dag was gebeurd was er misschien iets heel ergs gebeurd. Sindsdien werk ik met een flexstok onder het deurtje, daar kan hij nooit in vast geraken!