goedkope speeltjes parkiet.... euhm kat

Gestart door black-katana, oktober 17, 2008, 14:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

black-katana

Al snel kwamen wij er achter dat onze Duccie eigenlijk alles wat vel gekleurd is en geluid maakt leuk vind, maar de parkiete speeltjes voor in zijn kooi zijn al zo duur, dus voor buiten de kooi heeft hij nu wat nieuws.

Katte speeltjes...

bij de action hebben ze een zak met speeltjes voor 1,50. En onze duccie is helemaal gek op de belletjes en balletjes die er in zaten... Hij heeft de kunst van het voetballen al onder de knie  :P

onderstaande speeltjes zaten er ook in en hij vind ze prachtig



Dus voor degene die hun parkietje wel wil laten spelen, maar niet voor het duurste wil gaan...

Je moet natuurlijk wel even opletten wat je geeft...

De piepmuisjes in de zak gaan naar mijn zus, die wel een kat heeft

Piknikki

Ja, dat was mij ook al opgevallen.
Sommige kattenspeeltjes of zelfs knaagdierenspeelgoed is best leuk voor parkietjes!

Maar inderdaad wel voorzichtigheid geboden, omdat er ook veel kattenspeeltjes van pluche textiel of geverfde veren zijn die me minder geschikt lijken voor parkieten.
Veel knaagdierspeelgoed (speelhuisjes, tunneltjes, ladders en bruggen) is van hout dat ook best leuk kan zijn voor een vogeltje.
:)

Handig als mensen geen parkietenspeelgoed kunnen vinden, vooral bij de kleinere dierenwinkels is er slechts beperkte keuze.

Deniese

Ja hier is het favoriete speeltje ook eigenlijk 1 voor de kat ;D! ik heb zo'n balletje waar een belletje in zit( je hebt hem ook voor parkieten maar dan 3 balletjes onderelkaar voor in de kooi)

en verder ben ik het eens met piknicky, want sommige speeltjes zijn echt alleenmaar voor de kat en niet voor je parkiet:P

Caradow

De balletjes met belletjes erin zijn ook hier geliefd. Ik heb er dan ook heel wat.

Je moet alleen wel opletten, je hebt 2 soorten. Die met een echt metalen belletje in het balletje(of zoals op de foto in het korfje) en met een plastic rammeltje in het balletje. De belletjes kunnen ze in vast komen te zitten met nageltjes en snaveltjes. dat heb je dus niet waar het ene balletje is met een plastic dingetjes erin.

roha

Citaat van: Deniese op oktober 17, 2008, 19:15:29
( je hebt hem ook voor parkieten maar dan 3 balletjes onderelkaar voor in de kooi)


Die kun je uitelkaar halen, dan heb je 3 balletjes, je kan ze ook zo weer aanelkaar maken.

Petr@

Hier worden die 3 balletjes onder elkaar helemaal los getrokken.Dus die komen bij mij nooit meer in de voiliere,want alleen het plastieke touwtje blijft dan hangen.

Die losse balletjes met belletje rollen me hele huiskamer door omdat er een paar parkieten het leuk vinden om ze naar beneden te gooien.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Hier is zo kattenballentje ook favoriet van het mannetje.
Dat slingert die nog wel een wild door de kooi heen.
Vrouwtje kijkt er niet naar om.

groetjes hilde

black-katana

Citaat van: Piknicky op oktober 17, 2008, 15:02:57
Ja, dat was mij ook al opgevallen.
Sommige kattenspeeltjes of zelfs knaagdierenspeelgoed is best leuk voor parkietjes!

Maar inderdaad wel voorzichtigheid geboden, omdat er ook veel kattenspeeltjes van pluche textiel of geverfde veren zijn die me minder geschikt lijken voor parkieten.
Veel knaagdierspeelgoed (speelhuisjes, tunneltjes, ladders en bruggen) is van hout dat ook best leuk kan zijn voor een vogeltje.
:)

Handig als mensen geen parkietenspeelgoed kunnen vinden, vooral bij de kleinere dierenwinkels is er slechts beperkte keuze.

aan die bruggetjes had ik nog niet eens gedacht, dat is inderdaad ook best leuk. Heeft iemand anders nog leuke speeltjes die niet voor de parkiet zijn?

Van de week krijg ik een verzameling parkieten speeltjes van marktplaats. Daar zaten wat leuke dingen bij voor in zijn kooi. Daar hangen we namelijk wel alleen vogel speeltjes in, aangezien we hem niet de hele dag in de gaen kunnen houden.

Hier in enschede is de keuze voor vogelspeeltjes best groot. Onze duccie heeft bijvoorbeeld ook de houten speeltuin zodat hij op het bureau kan spelen. Maar alles is verschrikkelijk duur. Er is hier wel een goedkopere zaak, maar die speeltjes zijn direct weer zo gammel.

De kooi komt er echter wel weg. De zelfde als in de dure zaken enkel 100 euro goedkoper... ;D