ogen van de parkiet

Gestart door *Marlijn*, oktober 16, 2008, 16:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Marlijn*

Kan een parkiet eigenlijk met allebei de ogen naar 1 voorwerp kijken???

Kleintjes

Hoihoi,

dat is 'n hele goeie vraag die je daar stelt.
Volgens mij kunnen parkieten dat wel, ik zie dat vaker als ik Mini aan 't 'spelen' ben. Ze knabbelt graag aan je haren en als je geluk hebt krijg je ook 'n kusje op je neus. Dan zie ik haar toch echt gefocusd kijken, oftwel met beide oogjes naar de plek waar ze aan wil.

Ik heb dit ook vaker gezien als ze aan 't spelen zijn, dat ze dus echt precies kijken waar ze mee bezig zijn. Ook soms met eten, dan kun je dit ook zien.

Ik ben eens beneiuwd wat anderen denken hiervan. Dit is in elk geval alvast mijn mening / gevoel. Hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DarkWolf

Ik denk dat je het gezichtsveld kunt vergelijken met dat van een paard, aangezien ook bij een paard de ogen aan de zijkant van het hoofd staan.

Wat lichtgeel gekleurd is (A) is wat een paard ziet met 1 oog. Met zijn rechteroog ziet hij het rechtergedeelte, en met zijn linkeroog het linkergedeelte. Het oranje gekleurde deel (B) kan een paard zien met twee ogen tegelijk.



[verwijderd door de beheerder]

*Marlijn*

Heel erg bedankt voor jullie reactie!  :D