zebravinkjes erbij of niet?

Gestart door s-ke, oktober 14, 2008, 13:44:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

s-ke

Hey,
ik heb een vraagje; ik heb grasparkieten, valkparkieten en kakariki's zitten in een buitenvolière.
Graag zou ik er nog zebravinkjes bijzetten maar ik wil niet dat er gewonden of dergelijke vallen..
Daarom vroeg ik me af of zebravinkjes met mijn andere vogels samengaan?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
groetjes,
Sandra

Jasmin

Ik wil ook graag grasjes in onze voliere,
dat is gevaarlijk voor de zebravinkjes want grasjes zijn veel sterker dan kunnen ze de zebravinken verwonden.
Ze kunnen wel met kanarie's enzo bijelkaar maar niet met grasjes.

Groetjes,
Jasmin

Wouter

Citaat van: Jasmin op oktober 14, 2008, 13:54:59
Ik wil ook graag grasjes in onze voliere,
dat is gevaarlijk voor de zebravinkjes want grasjes zijn veel sterker dan kunnen ze de zebravinken verwonden.
Ze kunnen wel met kanarie's enzo bijelkaar maar niet met grasjes.

Groetjes,
Jasmin

Oja? Ik dacht juist dat het wel kon! :O

Milo-Pixel

Mijn dierenarts heeft zelf ook een volière met daarin 4 zebra's, 1 valkparkiet en 1 grasparkiet.
Ik weet niet of het een uitzondering is, verder geen verstand van, maar bij hem gaat het prima (ze zijn ook allemaal op pellets, de zebra's ook, dus hebben dezelfde voeding).

chrikske

Zebravinkjes kunnen er wel bij hoor  :)

Groeten

DarkWolf

Zebravinkjes kunnen er zeker bij, het zijn ook superleuke vogeltjes :D
Kanaries kunnen er absoluut niet bij (nuja het wil al wel eens klikken tussen grasjes & kanaries, maar vaker gaat het gewoon totaal mis!)

Moppers

Houd er wel rekening mee dat zebravinkjes een heel ander dieet hebben dan kromsnavels. Zaadmengsels voor grasparkieten en grote parkieten zijn al anders, en als je daar nog een tropische vogel bij doet, zit je helemaal met een zadencocktail waarvan je niet weet weet of iedereen het goede opeet en dus het nodige binnenkrijgt.
Misschien geef je je vogels al pellets, zo niet dan is het misschien een reden om eens te denken over een overstap daarop. Daarmee hoef je je geen zorgen meer te maken over al die verschillende zaadmengsels en of iedereen wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.