Onder de douche!

Gestart door *wendy*, oktober 12, 2008, 09:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Dag allemaal,

Gisteren is Sky - 5,5 maand oud, onder de douche geweest. Hij vind het (nog) niet geweldig, maar hij zocht de straal wel af en toe op en kwam dan ook kleddernat onder de douche vandaan. Ik ben dus zeker van plan dit vaker te doen. Maar nu heb ik een vraag. Overal op het forum lees ik dat het niet nodig is om ze "in bad te doen" als ze dat niet leuk vinden, omdat ze zichzelf heel goed schoonhouden. Nu houdt Sky zich inderdaad heel goed schoon, maar toch is zijn verenpak (vooral de witte veertjes) schoner geworden na z'n douche. De veertjes waren een beetje "gelig" geworden, en zijn nu weer mooi wit. Is een douche dan toch af en toe nodig?

* ter info: in bad wil meneer niet  ::)

Jasmin

Ik heb gelezen dat het wel heel goed is voor de veertjes,
Maar het is niet percee nodig.
Af en toe lijkt het me niet slecht maar ze moeten het wel leuk vinden.

Groetjes Jasmin

DobbyFloppy

met de plantenspuit sproeien ken opzich geen kwaad, maar het is vooral lekker voor je vogel als hij veel in de rui is, dit betekent dat de veertjes veel vallen. maar doe het niet te vaak
zelf ken mijn witte vogel, dobby geen genoeg krijgen van de plantenspuit, die komt helemaal tegen de tralies aanstaan en gaat de vleugeltjes lekker spreiden, eigenlijk gek wapperen maar ze vindt het lekker, ook als ik een beetje haar buikje natmaak, niet te veel het kopje. ik doe dit zelden, ik doe dit alleen als ze zwartje pitjes op haar kopje heeft. lauw of beetje warm water vinden ze ook lekker
maar floppy de groene die vindt het minder lekker maar die wordt wel wat minder gesproeid dan dobby maar wel goed voor de veertjes ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Caradow

Douchen/sproeien is heel erg goed voor het verenkleed en mag gewoon dagelijks gebeuren. Regelmatig douchen is eigenlijk juist heel belangrijk. het helpt tegen de jeuk (bijv in de rui) en het stimuleerd het poetsgedrag van de vogel.
Maar helaas houden niet alle parkietjes ervan, vele moeten het echt leren waarderen. Ook is het zoals al gezegt heel verschillend, de een vind badderen lekker, de ander gaat liever onder de kraan in de keuken of geniet van de plantenspuit.




*wendy*

Dank je wel Caradow. Sky wil dus inderdaad niet in bad en de plantenspuit wordt alleen geaccepteerd als het heeeeeel warm is! De douche leek hij wel lekker te vinden, dus dan gaat hij hier wel regelmatig onder.. Hij is er namelijk echt "schoner" van geworden. Het wit van z'n veertjes is weer écht wit..

Mars

Denk er wel om dat je parkietje niet meer 's avonds mag badderen.
Dan kan het verenpakje nog vochtig zijn, als je kleintjes gaat slapen en dat is niet goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

*wendy*

Thanks voor de tip!

Douchen doen we 's ochtends  ;D