welkom mijn Tico...

Gestart door Stefanie, oktober 11, 2008, 20:11:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

hooihooi allemaal,

ik wil jullie even voorstellen aan Tico, mijn nieuwe parkietje van 6-7 weekjes oud!
we hebben hem een aantal dagen geleden opgehaald en hij is al aardig in de weer met de kooi ontdekken.
eten doet hij op zijn eigen manier door alles uit de bak te schuiven en lekker op de grond te zitten!
het is me een echte dondersteen.
ongelovenlijk veel rommel dat hij achterlaat, en ik maar schoonmaken!
drinken doet hij niet zo veel, ik heb het hem zelfs nog niet zien doen!, ik hoop dat hij het wel gedaan heeft toen ik niet thuis was, want het is toch wel redelijk belangrijk!
ze poepjes zijn goed, dus ik neem aan dat hij voldoende binnenkrijgt.
ik heb nog geen foto, wil niet gelijk zo groot apparaat voor zijn neus houden, hij is prachtig regenboog gekleurd met een geel kopje, zeeblauw buikje groene veertjes die van licht naar mooi donker lopen, met prachtige bruin/zware streepjes.

de kooi was in het begin erg nieuw maar na 2 dagen is hij als gekken gaan klimmen en gekke dingen uithalen, zoals door met bakjes te schuiven, zand opstuiven en veeeeeeel rommel maken.
hij heeft me 1 keer gepikt in het begin en schrok er erg van, ik heb niet opgegeven en doorgezet met me hand in de kooi doen.
inmiddels laat hij veel toe en als je de vinger voor zijn borstje houd en beetje duwt gaat hij op je vinger zitten.
ik hou hem dan trosgier voor waar die vaak niet in geintreseert is, maar misschien komt dat nog.

het badje is ook nog spannend en hij zit meer op het plastic te tikken omdat hij denkt dat hij eruit kan, dan dat hij geniet van het water!
hahahaha, het is me er eentje!
ik ben blij dat het goed gaat met hem, en dan die zo lekker rommelig is!, zo speels en energievol!
bedankt voor alle reacties van Cody en tips! binnenkort zal ik foto's maken en misschien wel een map aanmaken in de fotoalbums.

Liefs, Stefanie en Tico xx

Jasmin

Zo te horen klinkt hij heel lief ;D
Veel plezier met Tico!

Jasmin

Piknikki

Ach, wat leuk! Lijkt me echt een schatje. ;D
Ben blij voor je! :)
Ik verheug me al op de foto's. :D

DarkWolf

Gefeliciteerd met Tico ;D
Ben ook benieuwd naar een fototje, maar laat hem maar even wennen ;)

chrikske

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  ;),

Tico is toch het parkietje op je schermafbeelding hé ?
kan het zijn dat Tico geen staartje heeft?

groeten Christophe

Stefanie

hahahaha,
jawel het is precies wat ik zei toen ik de foto nam!!
het lijkt net of hij er geen heeft, maar het is wel zo:D!!


ik zal er binnekort nog paar maken, hij vind het totaal niet erg
en krijgt steeds meer babbels!
Gr Stefanie en Tico

DarkWolf

Wat een prachtig gekleurd parkietje :-*

Jasmin

Mooi kleurtje naar zo een zoek ik al een poosje :-X

mick

Wat een mooi kleurtje zo een heb ik nog nooit eerder gezien  :)

ciske

hij heeft wel wat weg van mijn ciska

Ingrid

Omdat dit topic richting slow-chat gaat, zet ik hier stilletjes een slotje op.....

Stefanie, heel veel plezier met Tico en we zien de foto's wel verschijnen in de fotoalbums :)