wat voor ziekte?

Gestart door mariejj, oktober 11, 2008, 19:27:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariejj

Hoi

Mijn grasparkiet popje zat s'avonds 3 oktober er zo bij (en met ontlasting aan de kont):


Ik heb haar apart gezet bij de kachel met een handdoek om de kooi (nee was niet te warm),  en ontwormingsmiddel door het water.
Ze was/is  gewoon actief, eet en drinkt.  De eerste dagen smeerde ze de poep af aan de tralies met het klimmen.  ::)
Ik heb sinds eergisteren haar mannetje er weer bij gezet (hij voert haar en kroelt enz. :-*
Maar ze zit nog steeds vreemd bol, en soms ook de staart recht naar beneden.
Haar neusdop is ook erg donker van kleur.

Weten jullie misschien iets?  :)

groetjes Marie


Chicowen

Dit parkietje ziet er inderdaad ziek uit. Een parkietje laat niet snel zien dat ze zich niet goed voelt, dus vaak zijn ze al behoorlijk ziek als ze het laat zien.
Ik raad je aan zsm een afspraak te maken bij een dierenarts.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Petr@

Waarom heb je haar een middeltje tegen wormen gegeven.Had ze daar last van? Heeft een VA dat meegegeven of heb je dat zelf gekocht.

Een vogeltje wat veel bol zit is meestal ziek en moet na gekeken worden door een VA.




Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Hoi Marie :)

Welkom op het forum!

Je parkietje ziet er inderdaad niet zo goed uit..
Vaak laten ze ook pas heel laat zien wanneer ze ziek zijn, dus is het van groot belang een dierenarts/vogelarts te bellen en een afspraak te maken voor je popje.

Het middeltje tegen wormen, heb je dit op advies van een DA/VA gegeven?
Of heb je het vanuit een dierenwinkel? De spullen die ze in de dierenwinkel hebben kun je beter niet geven.
Voor vogeltjes is het toch echt nodig eerst een goede diagnose te hebben van een vogelarts, en dan kan de vogelarts een goed passend medicijn voorschrijven.
Als je niet weet wat ze precies heeft, is het dus ook niet goed om een wormen middeltje te geven aangezien ze dat misschien helemaal niet nodig heeft.

Zet haar nu maar lekker warm, door middel van een lamp erboven bijvoorbeeld (laat haar wel zelf kiezen of ze eronder wil). En geef haar zo veel mogelijk rust. En zo snel mogelijk naar een DA/VA.

Sterkte en succes,
Marit

Ingrid

Hm, 8 dagen geleden zat ze er dus zo bij? Dan zou ik niet wachten met een bezoek aan de vogelarts en het liefst nu nog een afspraak maken. Dit vogeltje zit naar mijn idee al veel te bol en ik persoonlijk zou niet eens nog een week afgewacht hebben.

Probeer vanavond nog een afspraak te maken, anders morgenvroeg meteen, afwachten lijkt mij niet verstandig.