omgeving ROTTERDAM: tips voor goede kweker/ winkel????!!!!

Gestart door marsiozo, oktober 08, 2008, 23:03:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsiozo

hoi,

zit momenteel met 2 dametjes...
wil er graag een mannetje bijhalen...

1) gaat dit goed samen? 2 dames en een heer; of wordt dat jaoezie en knokken/ eentje die wordt buitengesloten?

2) heeft iemand een tip voor een goede kweker/ dierenwinkel in omgeving ROTTERDAM???

-het laatste vrouwtje dat ik erbij heb gehaald kwam van een winkel;

-ze heeft een ringetje om haar poot en volgens de dierenwinkel is ditegenwoordig verplicht voor dierenwinkels : zodat je zeker weet dat het van een bonafide kweker vandaan komt..

-ik vindt het wel sneu  voor de vogel om altijd met zon ringetje door het leven te moeten gaan....
-de andere vogel pikt er ook af en toe naar...

3) kan iemand dit bovenstaande bevestigen?

4) is er een pijnloze methode (bijv. bij dierenarts) om en ringetje te laten verwijderen???


heel erg bedankt voor het meedenken en evt. reacties!!!!

Piknikki

1) Je kunt inderdaad beter twee mannetjes erbij halen, dan. De twee dames zullen waarschijnlijk dan over het mannetje gaan 'vechten'.  Ik had eerst ook twee popjes. Toen heb ik eerst 1 mannetje erbij gekocht, en drie dagen later een volgend mannetje. Tot nu toe gaat het prima, ze kunnen goed met elkaar opschieten. En inderdaad, vaak bij een oneven aantal parkietjes, zal er eentje zijn zonder maatje. Dus beter twee mannetjes kopen dan. :)

2) Ik woon helemaal niet in de buurt van Rotterdam, dus daar kan ik niet bij helpen. Maar je kunt wel op Marktplaats zoeken of iemand nog jonkies heeft bij jou in de buurt (op Marktplaats kun je heel handig met een kaart zoeken). En ga daar eens kijken of de vogels er goed uitzien, stel vragen aan de kweker, dan merk je meestal wel of het betrouwbaar is of niet. Of misschien heeft iemand op het forum nog vogeltjes beschikbaar.

- Iets dergelijks, over dat ringetjes verplicht zijn voor dierenwinkels, heb ikzelf nog nooit van gehoord. Ik heb drie parkietjes uit verschillende dierenwinkels gekocht twee maanden geleden, en ze hebben alle drie geen ringetje. Misschien is dit het beleid van de dierenwinkel zelf.

- Er zijn inderdaad vogels die last hebben van het ringetje. Persoonlijk vind ik zo'n ringetje ook weinig meerwaarde hebben, maar daar is al een discussietopic over: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18811.0

4) Je kunt het ringetje vast bij een dierenarts of vogelarts laten verwijderen. Dit zou pijnloos moeten zijn door middel van met een tangetje de ring eraf te knippen, maar dat kun je het beste even navragen bij de arts. :)

Succes!

ciske

ook ik zou er 2 mannekes bij halen, want 99 van de 100 keer gaan 2 dames en 1 man nie goed, gaan de dames vechten om het mannetje en dat lijkt me niet de bedoeling.... over aanschaf.... als je het nie erg vind om wat verder te reizen... tjilpie-lover heeft nog parkieten die een goed thuis zoeken...

gr, bas