Meo's gedrag verandert

Gestart door Jasmin, oktober 06, 2008, 16:28:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Ik zie de afgelopen 2 weken veel veranderen in Meo's gedrag...
Ze gaat meer ondernemen en is een flink stuk tammer geworden. Eerst wou ze niet zelf bij me komen en deed ze eigenlijk niks dan op de kooi zitten als ze los mochten. Sinds een week of 2 begint ze meer te spelen en ze komt zelf naar me toe en stapt zonder problemen op, vandaag heeft ze zelfs een poosje bij me geslapen terwijl ik tv aan het kijken was. Weet iemand hoe dit komt?

Groetjes Jasmin

Wouter

Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar volgens mij komt dit door de pubertijd...
Gr. Wouter

Jasmin

ik moet zeggen ik weet ook niet hoe oud ze is ik schat een jaar of 4 5 :-X

DarkWolf

Ben je dagelijks met haar bezig om haar tam te krijgen? Misschien heeft het nu effect...Denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken :)

Jasmin

Nee eigenlijk ben ik er nooit meer mee bezig het enige wat ik in mijn kamer doe op dit moment is keihard studeren.
Dus daar zal het niet aan liggen...

Caradow

Tja, wanneer een verandering in gedrag zo plotseling en niet geleidelijk op komt zeggen, zeg ik, laat Meo eens even een keer goed nakijken nu...
Een grote verandering in zon korte tijd, kan heel goed wijzen op ziekte, ook al is er op het oog niets aan de hand...

Bij mij zouden er alarmbellen gaan rinkelen nu Jasmin!

Jasmin

Citaat van: Caradow op oktober 06, 2008, 16:57:35
Bij mij zouden er alarmbellen gaan rinkelen nu Jasmin!
Tja...Als ik voor iedere keer dat de belletjes rinkelen naar de VA zou gaan zou ik nu geen rooie cent over hebben.
Omdat ik niet zoveel geld heb kan ik niet voor alles naar een dierenarts, dat doe ik alleen als ik zeker weet dat het nodig is.

Ingsu

Citaat van: Jasmin op oktober 06, 2008, 20:30:14
Tja...Als ik voor iedere keer dat de belletjes rinkelen naar de VA zou gaan zou ik nu geen rooie cent over hebben.
Omdat ik niet zoveel geld heb kan ik niet voor alles naar een dierenarts, dat doe ik alleen als ik zeker weet dat het nodig is.

Ik snap niet zo goed waarom je er dan een topic over maakt?

Jacko

Sorry, maar waarom zou zo'n topic altijd moeten lijden naar het advies om naar een VA te gaan? ... vind ik een beetje onzin.

Groetjes

Mars

Citaat van: Jack· op oktober 06, 2008, 21:50:14
Sorry, maar waarom zou zo'n topic altijd moeten lijden naar het advies om naar een VA te gaan? ... vind ik een beetje onzin.

Groetjes

Omdat parkietjes nu eenmaal voor veel mensen 'zomaar dood neervallen' terwijl maar al te goed duidelijke signalen afgegeven worden.
Dus misschien vind jij het onzin en kost het sommige mensen te veel geld, als je je parkietjes goed kent, weet je wanneer je moet gaan en wanneer je het nog even aan kunt zien. En tja er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat je dan beter een nieuw parkietje kunt kopen...

Ik kan jullie eerlijk zeggen dat ik op het moment dat ik ook erg weinig geld had (en dus ook ECHT heel weinig geld), toch er wel eens voor heb gekozen om naar de DA te gaan. Omdat je nu eenmaal de keuze maakt om voor een dier te zorgen. En inderdaad, een hond kost meer geld in aanschaf, dus vind je het misschien meer waard, maar ook bij een hond zijn de dierenarts kosten veel hoger.

Over het algemeen vinden wij hier: leg elke maand een beetje op zij, 5 euro bijvoorbeeld en dan kun je als er iets is, gewoon de rekening betalen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jacko

Snap ik best, ben ook helemaal met je eens, maar vind jij dit 'duidelijke signalen'? Ik namelijk totaal niet.

Mars

Een vogeltje gaat niet zo maar van het ene moment op het andere bij iemand zitten slapen of iemand opzoeken voor aandacht als het daarvoor nooit zo tam is geweest. Natuurlijk worden parkietjes tammer en krijgen ze meer vertrouwen in je, maar een vrij plotselinge verandering als deze is niet echt te verklaren.
Ik heb een vrij tam vogeltje, dat dol is op aandacht, maar die gaat niet zomaar bij me zitten slapen. Als ze dat wel doet, weet ik dat er iets mis met haar is. Andersom is dat ook zo: normaal probeert ze mijn aandacht door de kooi te krijgen als ik in de buurt ben, of wil ze graag mee-eten of drinken. Als ze ineens stil voor zich uit zit te kijken, beetje met haar oogjes knijpt, dan is dat voor mij een signaal dat het niet goed gaat.

Jasmin geeft aan dat dit vogeltje (dat ze niet net heeft, dan zou het een ander verhaal zijn) ineens ander gedrag heeft. Het gaat ineens bij haar zitten slapen. Waarschijnlijk zoekt het haar warmte op. Als Jasmin haar vogeltje kent en dit normaal zou vinden, dan zou ze er niet een vraag over stellen. Dus: het is abnormaal gedrag voor dit vogeltje en doet dus alarmbelletjes rinkelen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jacko

#12
Citaat van: Mars op oktober 06, 2008, 22:37:47
Ik heb een vrij tam vogeltje, dat dol is op aandacht, maar die gaat niet zomaar bij me zitten slapen. Als ze dat wel doet, weet ik dat er iets mis met haar is.

Zou jij daarvoor dan gelijk naar een va gaan?

Euhm, in dit topic vraagt Jasmin om advies. Deze discussie gaat uitlopen op een 1 op 1, wil je hierover toch van gedachten wisselen dan kun je daarvoor de chat, msn of het pb systeem gebruiken ;)
Dus graag terug naar de oorspronkelijke vraag van Jasmin. Gr. Ingrid

Mars

Dat ben ik laatst wel gegaan ja, omdat haar gedrag niet klopte (ze was al een paar dagen af en toe aan het kokhalzen en erg traag, maar dat ze ging zitten slapen op mijn vinger was de druppel, dat was voor mij het signaal dat het echt niet klopte). En dan gaat het hier nog om een behoorlijk tamme vogel, he? Die graag bij mensen zit...

Maar zullen we deze discussie verder stoppen? Het is Jasmin's topic en daar hebben we zo geod mogelijk op geantwoord. Het is nu aan Jasmin om daar wel of niet iets aan te doen. 
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Ik sluit mij aan bij Mars. Een vogeltje wat ineens tammer wordt dan gebruikelijk is, kan mogelijk ziek zijn.

Jacko

En juist hierdoor wordt het een compleet ander verhaal, vind je ook niet?   "kokhalzen en erg traag"
Dát in combinatie met het slapen vind ik een goede reden om te gaan, ben ik met je eens, snap je waar ik heen wil?

Nouja, verdere discussies hierover voeren we wel ergens anders, aangezien dat hier niet mag.

Gr,

Parkieten-Freak

@Jack:
Als een vogel van 4 of 5 jaar oud ineens aanhankelijk wordt, dan is dit gegeven alleen al voldoende reden om naar een dierenarts te gaan.


Petr@

Citaat van: Jasmin op oktober 06, 2008, 20:30:14
Tja...Als ik voor iedere keer dat de belletjes rinkelen naar de VA zou gaan zou ik nu geen rooie cent over hebben.
Omdat ik niet zoveel geld heb kan ik niet voor alles naar een dierenarts, dat doe ik alleen als ik zeker weet dat het nodig is.

Jasmin sorry geen goede opmerking vind ik. Je vraagt hier duidelijk weer om advies.Je krijgt het en een duidelijk goed advies.Jij weet dus niet zeker of er iets met Meo aan de hand is maar je hebt blijkbaar wel toch een vermoeden. En alleen een Va kan jou dus vertellen of er iets mis is met Meo. Beter voor niks gaan dan telaat.
Je zal toch geld apart moeten gaan zetten Jasmin want je moet dus wel eens naar een Va. En aan parkieten zitten kosten verbonden.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jasmin

Citaat van: Moppers op maart 08, 2008, 20:10:32
Zoals de foto toont, is deze dame supertam! Het is een snoepie, ze is gek op aandacht, houdt van kroelen en aaien, en ontzettend lief!
Ik denk dat ze al wat ouder is. Haar bovensnavel is wat afgesleten (een beetje afgerond, maar ze kan er nog prima mee eten) en har neusdop is behoorlijk rimpelig. Maar ze is nog zo tierig als een lammetje.
Dit was Meo toen ze nog bij de dierenambulance zat, zou dit niet opnieuw kunnen komen?