Draaihalsziekte??? Verloop ziekte Zazou (3 topics samengevoegd)

Gestart door yvonn1, oktober 05, 2008, 19:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yvonn1

ik heb een parkiet en die heeft nu ong. een week last van zijn evenwicht, en zijn nek staat ook helemaal scheef!!
Hij kan niet goed op zijn stok blijven zitten , en hang helemaal voorover en valt dus heel vaak.
ook als hij over de bodem kruipt lijkt t of hij een soort verlamt is, hij sleept zijn lichaampje mee.
Hij eet en drinkt veder wel goed, en probeert door zijn kooi te klimmen.Ook kwebbelt hij soms, niet zo veel maar dat heeft hij nooit gedaan.
Ik ben al naar de dierenarts geweest en hij dacht aan draainek, volgens hem is daar geen oplossing voor.
Nu heb ik op internet naar informatie gezocht, maar iedereen zegt wat anders...

Wie heeft er ervaring mee??

En is het besemettelijk voor mijn andere vogels??


Hopelijk heeft iemand wat meer informatie want t is verschrikkelijk zielig om te zien :(

Mars

De term draainek ken ik niet, maar je omschrijving lijkt in ieder geval op een probleem in de hersentjes en het evenwicht. Nu kan het zijn dat je parkietje een klap gemaakt heeft of dat er bijvoorbeeld toch een soort van virusje in zit. Toen ik mijn parkietje net had liet het zijn koppie hangen, tot tussen de pootjes op een gegeven moment. Dat is een teken van een probleem met het evenwichtsorgaan, misschien zelfs een hersenbloedinkje, maar met een antibioticakuurtje kwam ze er wonder boven wonder weer bovenop.

Wat ik niet begrijp is:
Waarom geeft je DA je niet toch Antibiotica? En waarom heeft je DA niet in overleg met jou zich afgevraagd of dit nog een parkietwaardig bestaan is?

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...