wat heeft mijn parkietje

Gestart door Lieske37, augustus 17, 2005, 12:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lieske37

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.IK heb 2 grasparkieten en de ene die is ziek vrees ik maar ik weet niet precies wat er juist scheelt met hem:((
Hij zit daar gewoon op zijn stokje,met de ogen dicht,en naar beneden gericht.Hij kan zijn evenwicht niet meer houden en het andere parkietje zit daar constant tegen om hem precies te beschermen :((Als hij beweegt dan houd hij zijn vliegels heel ver open .Kan er mij aub iemand helpen zodat ik weet wat ik moet doen?Ik wil hem echt niet kwijt want het is een schatje.
Lieske

Sonja

Hoi Lieske,

Als je parkietje er zo ziekjes bij zit, en zijn evenwicht niet kan bewaren, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk met hem naar een vogelkundige dierenarts gaat.
Ik zou hier niet mee wachten, maar proberen of je vandaag nog terecht kunt.
Parkietjes verbergen nl. zo lang mogelijk dat ze iets onder de leden hebben, dus op het moment dat wij mensen het ontdekken, is het diertje al langer niet in orde. Daarom is meestal haast geboden.

Laat je nog horen hoe het was?

Veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Lieske

Welkom op het forum

Alsje parkietje ze zo ziekjes bijzit en zijn evenwicht niet kan bewaren kun je beste zo snel mogelijk even zoals Sonja al zei naar de dierenarts gaan met je parkietje

vele groetjes

Lieske37

CiteerHey Lieske

Welkom op het forum

Alsje parkietje ze zo ziekjes bijzit en zijn evenwicht niet kan bewaren kun je beste zo snel mogelijk even zoals Sonja al zei naar de dierenarts gaan met je parkietje

vele groetjes
[snapback]10908[/snapback]

De dierenarts is gisteren geweest en mijn parkietje heeft een hele lichte hersenschudding.Hij heeft waarschijnlijk met zijn kopje ergens een tik gekregen toen hij van zijn schommeltje viel.Maar het is helemaal niet erg,dat gaat vanzelf weer over zei ze.Gelukkig maar,nu ben ik gerust dat mijn parkietje weer volledig in orde zal komen :))Voor de rest waren ze allebei heel gezond :))

Groetjes
Lieske

Chantalleke

Agossie.... Gelukkig weet je nu wat het is. Laat hem maar lekker uit rusten, dan kan ie over een tijdje weer lekker veel parkietenkwaad uithalen met zijn maatje  :P

Groetjes,
Chantal

parkietje

oh gerrem de kleine schat een hersenschudding.
ik wens hem veel beterschap en kusjes!!!

Safrena

#6
Hey Lieske

Heel goed dat de dierenarts langs is geweest  :P

Een hersenschudding  :(  
Laat je parkietje maar lekker rusten zodat hij snel weer hersteld is en weer lekker kan spelen met zijn vriendje ;)

Veel beterschap voor je parkietje

vele groetjes

Lieske37

Citeeroh gerrem de kleine schat een hersenschudding.
ik wens hem veel beterschap en kusjes!!!
[snapback]10985[/snapback]

Ik heb heel slecht nieuws :((((((Mijn parkietje is toch gestorven gisterenmorgen :(((((
De dierenarts verschoot er zelf van.Het was waarschijnlijk een hersenbloeding of kanker :((((((Zijn maatje is nog steeds aan het roepen en zoekt zijn vriendje en mist hem erg denk ik :(((Ik mis hem ook,het was echt een schatje,maar ik weet dat hij nu geen pijn meer heeft en vredig slaapt :((
Ik hoop dat hij nu gelukkig is waar hij ook mag zijn :((((
Ik zal zeker aan hem blijven denken en ga hem heel erg missen:(((
Slaap zacht ;lieve Tweety :(((( :unsure:

Lieske

Chantalleke

Och Lieske toch! Wat is dit een vervelend berichtje  :(
Verwen je andere kleine vriendje maar een beetje in deze moeilijke tijd.
Veel sterkte

Chantal

Lieske37

CiteerOch Lieske toch! Wat is dit een vervelend berichtje  :(
Verwen je andere kleine vriendje maar een beetje in deze moeilijke tijd.
Veel sterkte

Chantal
[snapback]11149[/snapback]
Dat zal ik zeker doen hoor chantal:((Het is zo een pijnlijk gevoel nu ,zonder zijn maatje erbij :(((Maar hij zal het wel overleven he .IK verwen hem zoveel mogelijk zodat hij niet te lang moet treuren :((
Ik heb het ook nog moeilijk,toen ik het slechte nieuws hier vertelde,begon ik heel hard te wenen :((Maar het zal wel goed komen na een tijdje hoop ik.:(

Lieske

Ingrid

Hoi Lieske,

Heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje  :( .

Groetjes, Ingrid

Lieske37

CiteerHoi Lieske,

Heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje  :( .

Groetjes, Ingrid
[snapback]11153[/snapback]

Dank je Ingrid:((

Lieske

Safrena

Hey Lieske

Wat verschrikkelijk is dat toch :(

Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje

vele groetjes

Chantalleke

Hoi Lieske,

Natuurlijk komt het goed met jouw andere parkietje! Positief blijven hoor meisje. En het is heel erg als je jouw kleine vriendje verliest.

Misschien kun je ook wat troost vinden in het hele mooie stuk (The show must go on)  van Dick
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1168&st=40

Chantal


Missa

Hoi,
Wat erg om dit te horen!!!
Heel veel sterkte en moed!!!

Missa

Plumeau

CiteerIk heb heel slecht nieuws :((((((Mijn parkietje is toch gestorven gisterenmorgen :(((((
[snapback]11147[/snapback]

Wat erg :(
Heel veel sterkte met het verlies van Tweety!

Ook al staat je hoofd er absoluut nog niet naar, denk ook vast na waar je een opvolger (vervangen kan nooit!) voor Tweety zou kunnen halen. Het maatje van Tweety zou daar steun aan kunnen hebben...
Zelf heb ik er vaak baat bij gehad om een totaal ander individu in huis te halen dan de gemistte schat. Ik zou daarom nooit direct kiezen voor een opvolger met dezelfde kleur, maar juist voor een dier waarmee je duidelijk een geheel nieuwe start maakt...

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte met het verlies van Tweety! :(


Sonja

Hoi Lieske,

Och, wat erg, dat je je lieve Tweety moet missen.... :(
Heel erg veel sterkte voor jou EN voor je andere parkietje, die het nu zonder zijn maatje moet stellen.
Geef hem maar extra veel aandacht, zo hebben jullie misschien wat steun aan elkaar.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Lieske37

CiteerHoi Lieske,

Och, wat erg, dat je je lieve Tweety moet missen.... :(
Heel erg veel sterkte voor jou EN voor je andere parkietje, die het nu zonder zijn maatje moet stellen.
Geef hem maar extra veel aandacht, zo hebben jullie misschien wat steun aan elkaar.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.
[snapback]11184[/snapback]
Bedankt iedereen voor jullie steun enn troostende woorden .IK ga inderdaad wel een nieuw maatje halen voor bijoeke,zodat hij er niet lang meer alleen moet zitten,zielig :(Maar hij heeft al veel gegeten en zit er niet echt triestig meer bij,gelukkig,maar zo alleen is wel niet leuk voor dat beestje :((
Dus ik ga zo rap mogelijk een lief vriendje zoeken vor hem:)

Lieske

Robin

#19
hey
veel geluk met het zoeken naar het perfecte maatje voor je parkietje hopelijk zal hij dan wat blijer zijn want nu zal hij nog een speelmaatje er bij krijgen!