Roosvicee

Gestart door marsiozo, oktober 03, 2008, 13:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsiozo

Dag,

ik las eerder op dit forum dat roosvicee erg goed is voor de parkiet...
ik heb vandaag een flesje geel in de supermarkt gekocht...

- waarom wordt met name roosvicee gele dop aanbevolen?

- voegt het ook wat toe indien ze niet ziek zijn?

- hoeveel gooi je in een 'standaard' waterbakje..: een klein scheutje/ 1 of 2 theelepeltjes?

bedankt...

ben altijd bezig met het verbeteren en optimaliseren van de verzorging van m'n parkieten, dus ben benieuwd wat roosvicee daaraan kan toevoegen...

mick

Hallo,

- waarom wordt met name roosvicee gele dop aanbevolen?

Omdat in de andere roosvicee fruit zit wat giftig is voor de diertjes.

- voegt het ook wat toe indien ze niet ziek zijn?

Ja, er zitten wat vitamientjes in en ze vinden het lekker ;)

- hoeveel gooi je in een 'standaard' waterbakje..: een klein scheutje/ 1 of 2 theelepeltjes?

Als ik het doe ik gewoon evenveel als ik zelf ook zou nemen. dus gewoon scheutje niet te zoet en niet te waterig.

Groeten,
Mick

Piknikki

Citaat van: mick op oktober 03, 2008, 14:29:23
Omdat in de andere roosvicee fruit zit wat giftig is voor de diertjes.

Nou, het is meer zo dat in deze Roosvicee geen toegevoegde suikers en conserveermiddelen zitten.

Citaat van: marsiozo op oktober 03, 2008, 13:22:46
- voegt het ook wat toe indien ze niet ziek zijn?

Als ze ziek zijn, is Roosvicee geven ook niet de juiste behandeling, eh. ;)

marsiozo


Als ze ziek zijn, is Roosvicee geven ook niet de juiste behandeling, eh. Knipoog


nee, inderdaad laat dat voorop staan..

ik las ergens op dit forum dat roosvicee (gele dop) als toevoeging door iemand werd aanbevolen NAAST een apart bakje met baytril of enrofloxoral oplossing in drinkwater...in het geval van een zieke vogel dan die deze genoemde middelen behoeft!!!

roha

Vitamines en mineralen moet eigenlijk altijd aangeboden worden, niet pas als een parkiet ziek is. Mens en dier hebben mineralen en vitamines nodig om een goede weerstand te hebben, heb je een slechte weerstand, wordt je eerder ziek.
Het aanbieden van vitamines en mineralen kan dus bijv. door roosvicee in het water te doen een aantal ker per week, biologische appelazijn is ook goed om aan te bieden en natuurlijk vers fruit en groentes, biobox, golliwoogplantje.

Hessel

Appelazijn is toch ook goed?

Audrey

Citaat van: roha op oktober 04, 2008, 10:29:50
Het aanbieden van vitamines en mineralen kan dus bijv. door roosvicee in het water te doen een aantal ker per week, biologische appelazijn is ook goed om aan te bieden en natuurlijk vers fruit en groentes, biobox, golliwoogplantje.

Ja dus  :P maar behalve dat roosvicee erg gezond is door de vitamientjes drinken parkietjes het ook erg graag. Als ik hier de koelkast opendoe en er de fles roosvicee uithaal doet Croky spontaan het geluid na van drank die ingeschonken wordt  :D