Mineralenblokje

Gestart door mick, oktober 02, 2008, 18:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mick

Hallo,

Ik heb me vogeltje al een tijdje 3 a 4 jaar. En er hing altijd een mineralen blokje in haar kooitje. Deze gebruikte ze alleen niet veel (alhoewel ik denk niet veel dit is me eerste parkiet dus weet niet wat veel is). Alleen laatste week is ze deze heel vaak gaan gebruiken dat het stuifel echt op de grond ligt niet dat het een probleem een keer stofzuigen en het is weg. Maar nieuw is dit wel voor me heeft iemand een idee wat dit kan beteken? of speelt hij er gewoon mee want lijkt me dat ze niet ineens zoveel nodig heeft  ???

Groeten,
Mick

marsiozo

wel raar dat hij of zij nooit eerder naar heeft omgekeken ...

maar zal wel typisch sloop gedrag zijn..


kijk even : eet ze het echt, kauwt ze erop...of sloopt ze het alleen maar...

het lijkt me niet dat ze ineens een miniralen tekort heeft...


Mars

Bij mij kwamen de parkietjes er nooit aan... tot ze een broedblok hadden. ook nu wordt het weer weinig of eigenlijk niet gebruikt.
In principe is het zo dat parkietjes mineralenblokjes gebruiken naar behoefte, dus als ze het nodig hebben. Dus waarom ineens die verandering? Hoe ziet haar ontlasting er uit, is ze zich ook anders gaan gedragen? heb je dingen verandert in haar voeding, kooiinrichting of een andere bodembedekker? Is ze sowieso ineens meer aan het knabbelen en slopen (denk aan broedsheid).

Daar zou ik wel even over nadenken als ik jou was...


Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mick

Hallo,

De poepjes zijn gewoon normaal niet waterig ofzo. Ik heb geen dingen in de kooi veranderd. Voeding is ook niet anders ik geef XtraVital en gebruik altijd de zelfde Bodembedekker (ook altijd zelfde merk) Corbo. Ze is niet erg meer aan het knabbelen en slopen dan normaal alleen het is wel altijd een slopertje geweest dat kan ik goed aan de  kooi zien en aan de belletjes Ik heb 1 vogeltje dus kan toch geen broedsheid geweest zijn?

Mick