Vogelwinkel Dennis papagaaien / 4-animals

Gestart door hillie, oktober 01, 2008, 15:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Hallo vogelvrienden...

Gisteravond was op de Tros het televisieprogramma 'Opgelicht'.
En dat ging over de winkel 'Dennis papegaaien' (weet niet of dat bekent is bij jullie)
Hij verkoopt voornamelijk papegaaien, beo's en dergelijke.
Maar omdat we allemaal vogelliefhebbers zijn vond ik het niet uit maken om wat voor vogel het ook ging.
En misschien verkoopt die ook wel parkieten. Dat doet hij zeker, hij verkoopt elke soort vogel. Lisanne

Maar het ging er dus over dat die zieke vogels verkoopt of je een ander vogel geeft dan waarom je gevraagd heeft.
En als je dan terug gaat dan doet 'ie heel moeilijk.
Of je krijg je geld niet terug, of zegt dan dat hij die vogel niet heeft. (welke je wilt hebben)
EN je krijgt een tegoed bon die je niet kan verzilveren.
Je kan er ook een verzekering afsluiten die eigenlijk niks inhoudt.
Omdat hij je toch niet tegemoet komt als er iets aan de hand is.
Hij beweert ze zelf te kweken wat ik betwijfelt want dan zal je toch wel wat beter voor je vogels zijn neem ik aan.

Dus ik wil meegeven koop daar dus nooit een vogel.
Want hij belazert je waar je bij staat.
Of verkoopt je gewoon een zieke vogel.

Dit wil de ik jullie even mededelen.
Want een gewaarschuwd mens telt voor 2.

groeten hilde

Chicowen

Hoi Hilde,

Dennis papegaaien staat hier inderdaad ook niet goed bekend, maar heel fijn dat dit nu ook via tv wat bekender wordt. Hopelijk verkopen ze binnenkort zo weinig dat de winkel op een gegeven moment niet meer bestaat. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Dennis Papegaaien is op de diverse fora inderdaad een bekende...
Hier ook wel eens ter sprake gekomen, maar stukken minder.
4Animals word gerunt door familie van Dennis.

Ook is Dennis al vaker negatief in de publiciteit geweest. Zo ook bij Kat in de Zak, maar helaas zijn er zoveel mensen die zich NIET vooraf al verdiepen in kromsnavels, dat dergelijke berichten vaak pas achteraf komen.
En tja, wanneer je een Beo wilt kopen en je laat je afschepen met een vogel dat er totaal niet op lijkt, en je neemt het maar aan dat het komt omdat het een jonge vogel is, dan kun je wel zeggen dat je slecht geinformeerd bent vooraf....

Deniese

Volgends mij reed ik dit weekend lang die zaak in denhaag.. en ik dacht dat er een bordje te huur op de ramen zat! =O

weten mensen daar misschien meer van?

Caviaplanet

Dat bordje heb ik ook zien hangen. Hopelijk is die zaak nu voorgoed gesloten. 4Animals gaat er hopelijk snel achteraan. Ik ben daar een keer geweest en zal ook nooit een dier daar kopen.
Groetjes
Jolanda

Parkieten-Freak

Ik weet niet of het nu zinvol is om te gaan speculeren over zaken waar we verder geen informatie over hebben.
De uitzending op zich was duidelijk genoeg, het klopt niet daar.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet van alle kopers een hoge pet op had, maar goed.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik stel voor dat we het hier voorlopig even bij laten.


Moppers

CiteerHij beweert ze zelf te kweken wat ik betwijfelt want dan zal je toch wel wat beter voor je vogels zijn neem ik aan.
Welkom in de duistere wereld van huisdierenfok/kweek. Jammergenoeg.

Citeern ik dacht dat er een bordje te huur op de ramen zat!
Ik zal er binnenkort eens langs rijden. Maar al staat die zaak als te huur aangeboden, dan kan het natuurlijk ook zijn dat ze alleen maar gaan verhuizen in plaats van opdoeken.

Ingsu

Citaat van: hillie op oktober 01, 2008, 15:52:35
En misschien verkoopt die ook wel parkieten.

Ja, dat doet hij zeker. Parkieten zonder snavels en met wegrottende poten... abnormaal gewoon.

Citaat van: hillie op oktober 01, 2008, 15:52:35
Hij beweert ze zelf te kweken wat ik betwijfelt want dan zal je toch wel wat beter voor je vogels zijn neem ik aan.

Hij kweekt de dieren gewoon in de winkel zelf, in broedmachines geloof ik, voor zover ik heb gezien ook zonder de ouders erbij, de bezoekers van de winkel kunnen trouwens gewoon de kamer in waar de broedmachine's staan, niet raar dan dat hij zoveel zieke dieren heeft. Vreselijk.

Heb de uitzending overigens niet gezien, maar ik zou sowieso niks kopen in deze winkel.

Parkieten-Freak

#8
Wel, iedereen is nu op de hoogte is van het feit dat er bepaalde zaken Bij Dennis papegaaien niet in de haak zijn.
Diverse TV programma's hebben dat al aan de kaak gesteld, dat hoeven we hier niet nogmaals te doen.
Speculaties en vermoedens over wat "zou kunnen zijn", vallen buiten het bestek van dit forum.

De laatste 4 reacties heb ik verwijderd. (gingen over hofleveranciers, verkoop van zieke papegaaien aan het koningshuis, snavel en veerrot en nog iets over een andere dierenwinkel).
Ik doe dit topic -al dan niet tijdelijk- op slot. Mocht iemand goede redenen hebben om hier te willen reageren, dan hoor ik dat graag.
Voor zinnige, juiste en interessante informatie kan het namelijk altijd weer geopend worden.


Parkieten-Freak

Op verzoek van Bas wordt dit topic heropend.


Bas

hoi allen

dennis papegaaien is nog steeds bezig, nu ook via marktplaats, en hij heeft er zelfs een filliaal bij geopend in ilpen, ook handelt hij nu via marktplaats.

afgelopen woensdag was hij ook weer te zien bij tros opgelicht.

dus is nog steeds opgepast voor dennis papegaaien handel.

gr, bas

fullmetalgirl

Ik ben er laatst geweest...
er zat een grasparkietje met zoveel schurft dat heel zijn bek vervormd was.


lovesbudgies

Dennis papegaaien en 4-animals zijn inderdaad heel erg actief op marktplaats.

Ze plaatsen advertenties onder verschillende namen en gemiddeld meer dan 25 per dag.

Aanstaande zondag is er open dag bij alle filialen, ik vraag mij af waar ze dan die parkietjes met schurft laten...

alexxx

Hallo mensen en een vraagje

Ik ben vorig jaar bij 4-animals naar binnen geweest om daar een vogel te kopen.
Dat heb ik toen niet gedaan omdat het erg duur was.
Maar moet ik er vanuit gaan dat dat ook een slechte zaak is?

Bas

4-annimals en dennis papegaaienhandel verkopen zieke dieren....

alexxx

oke ik vond het al een vage tent.Ik moest ook goed zoeken naar die tent wat hij zit erg verstopt.
In the middel of nowere

lovesbudgies

#16
Bij beide zaken zijn misstanden gesignaleerd. Ze zijn ook van dezelfde familie.
Alleen kun je niet goed zien hoe de vogels erbij zitten bij 4-animals, die zitten, op een paar na, in kooitjes achter de zaak zelf.

Bij beide zaken gebeuren dus dingen die niet kunnen, en als je iets bij 4-animals koopt spek je gewoon Dennis zijn kas,
en alles waar hij van wordt beschuldigt. (oplichterij, verwaarlozing en meer)

Of je er spullen koopt moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar persoonlijk zou ik er geen dieren kopen.


@Alex: Echt he! Ik heb me rot gezocht naar die 'grote' dierenwinkel. De hele grote parkeerplaats voor de deur bleek 5 plekken te zijn! Ik voelde me echt een beetje misleid, dit was ook voordat ik de verhalen over Dennis en 4-animals had gehoord.

alexxx

ja erg he,En toen ik daar het eindelijk had gevonden kreeg ik een gevoel van hier klopt iets niet.
En nu blijkt weer dat me gevoel gelijk heb.Ik vond ook dat je slecht geholpen werd.
Dus voor iedereen als je een vogel koopt of een ander leuke huis dier.Ga op je gevoel af.En als die zegt ik vertrouw deze winkel niet koop niets daar en zoek verder naar wat wel een goed gevoel geeft.

Nathas

Wat erg dat dit mogelijk is in Nederland. >:( Kunnen we daar met zijn allen niet iets actiever in zijn en iets aan doen ipv
passief er niet kopen, er zijn zoveel mensen die deze info niet hebben/krijgen dat de zaak gewoon blijft lopen. Maar
het dierenleed dan? Dierenbescherming? Wie weet iets?

Parkieten-Freak

Citaat van: Nathas op maart 19, 2010, 23:20:21
Wat erg dat dit mogelijk is in Nederland. >:( Kunnen we daar met zijn allen niet iets actiever in zijn en iets aan doen ipv
passief er niet kopen, er zijn zoveel mensen die deze info niet hebben/krijgen dat de zaak gewoon blijft lopen. Maar
het dierenleed dan? Dierenbescherming? Wie weet iets?


Heb je de bovenstaande reacties wel doorgelezen?