Eten Bewaren??

Gestart door r.20liqiiz, september 25, 2008, 16:07:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

r.20liqiiz

[color=purpleMijn parkiet van bijna 4 maanden bewaart steeds voedsel in zijn mond en eet het later weer op.hij is ook erg rustig geworden. Is er iets met hem?? ??? :( ???[/color]

NaOmi_W

Ze bewaren hun eten in hun krop waar het proces van het verwerken van het eten al begint. Het is heel normaal dat hij dat doet. Maak je maar geen zorgen  :)

Sonja

Hallo,

Wat bedoel je precies?
Parkietjes zitten weleens vaker te knisperen op een zaadje, dat is niet erg maar normaal.

Spuugt je parkietje de zaadjes eerst uit, of niet?
Als het gedrag van je parkietje erg veranderd is in vergelijking met daarvoor, is het goed hem eens goed te observeren en bij twijfel toch liever even een vogelarts te raadplegen.

Lees deze link eens en kijk of je daar misschien iets in herkent?
(het stukje "kropontsteking")

http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Ik zeg niet meteen dat je parkietje dit heeft hoor. Maar het is wel goed om hem in de gaten te houden, zeker als zijn gedrag anders is dan normaal.

Groetjes, Sonja.


r.20liqiiz

als zijn spuug in zijn mond is eet hij die voedsel op.

Sonja

 ??? Dus hij spuugt het eten toch uit, maak ik hieruit op.

Parkietjes voeren ook wel een favoriet speeltje, elkaar, of soms zelfs de eigenaar.
Dat is normaal gedrag voor parkietjes.

Maar als het een vies kleverig slijm is wat ook nog stinkt, dan is het niet goed.

Ik raad je toch aan om met je parkietje naar een vogelarts te gaan.
Als hij toch kropontsteking heeft, moet je daar tijdig bij zijn.
En omdat je schrijft dat hij ineens veel rustiger is dan normaal, lijkt het me goed om het zekere voor het onzekere te nemen en bij de arts langs te gaan met je vogeltje.
Een kropontsteking gaat nl. niet vanzelf over, je parkiet heeft dan antibiotica nodig.

Groetjes, Sonja.