agressief tegen elkaar

Gestart door Ernie, september 23, 2008, 14:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ernie

Hoi,

Mijn twee parkietjes Polly en Coco zijn de laatste tijd soms nogal agressief tegen elkaar. Niet altijd maar voornamelijk als ze op mijn schouder zitten (soms ook in de kooi maar overe het algemeen gaat dat wel goed). Volgens mij zijn het een mannetje en een vrouwtje maar dat weet ik niet zeker. Polly is nu ongeveer 1.5 jr en coco ongeveer 0.5 jr. Weet iemand waar dit gedrag aan kan liggen en of dit nog overgaat? Het ziet er namelijk niet echt gezellig uit. Het is niet zo dat ze elkaar pijn doen en verwonden maar ze zetten zich groot op en slaan met de snavels hard tegen elkaar. Zou dit misschien zijn omdat ze alleen op mijn schouder willen zitten en mijn aandacht niet willen delen met elkaar?

Alvast bedankt!

Chicowen

Dit met de snavels tegen elkaar tikken heeft vaak ook een positieve kant. ;) Parkieten doen dit soms om een beetje uit te zoeken of ze elkaar leuk vinden zeg maar.
Niks mis mee dus en lekker laten gaan. ;)
Pas als ze elkaar pijn gaan doen of dit tot bloedens toe doorgaat, dan pas ingrijpen, maar in dit geval denk ik dat dat compleet niet nodig is.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.