mannetje of vrouwtje?

Gestart door kralbaran, september 23, 2008, 13:44:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kralbaran

Hallo,

ik ben nieuw op deze site. Een aantal dagen geleden heb ik 2 parkieten aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Nu wil ik zeker weten wat voor geslacht ze zijn! Ik twijfel. Ikzelf heb er geen ballen verstand van. Tevens weet ik dat er hier mensen zijn die er alles vanaf weten!

Alleen weet ik niet hoe ik fotos moet plaatsen van ze! Ik zie daar er bovenin voeg afbeelding toe staat maar hoe werkt dat? Wie kan mij helpen? :D

MVG,

KRAL

roha

Welkom op het forum en veel plezier met je 2 gevleugelde vriendjes.  :D

Foto's kan je uploaden door op extra opties te klikken en dan een bijlage bij te voegen!

Succes  :)

Chicowen

Hoi Kralbaran,

Allereerst welkom op het forum!
Om een foto toe te voegen kun je onder je berichtje dat je aan het plaatsen bent op 'Extra opties' klikken. Wanneer je dit doet verschijnen er een aantal opties waar ook tussen staat: 'Bijlage' met daarachter een invulveld en een knop 'Bladeren'. Door op 'Bladeren' te klikken kun je op jouw pc een foto selecteren en die wordt dan toegevoegd aan je bericht.
Hopelijk lukt het zo wel!

Groetjes!

tegelijk met Roha ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chicowen

Hierbij alsnog de (verkleinde) foto's van Kral.
Kral, ik denk dat je de foutmelding kreeg omdat je foto's te groot zijn. Volgende keer even de foto's verkleinen en ik denk dat het dan wel gewoon lukt. ;)

De gele is 100% zeker een vrouwtje en de blauwe is 100% zeker een mannetje. ;)

Groetjes!

[verwijderd door de beheerder]
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

kralbaran

Ik ben blij dat ik 2 verschillende geslachten heb. Dan kunnen ze misschien als ze het eens worden in de toekomst kindjes krijgen? Is goed voor de Nederlandse Economie.

Ze moeten eerst maar aan elkaar wennen hihi.

Maar dat mannetje kan niet goed vliegen! Ik hoop dat hij niet ziek is..Hij vladdert een beetje als ik hem loslaat..En het vrouwtje is veel sterker..en valt hem soms aan...zielig...

MVG,

KRAL


Caradow

Vrouwtjes(popjes) zijn nu eenmaal vanhet dominante geslacht in de grasjeswereld...

En voor je begint te denken aan kweken... Verdiep je heel goed in de beestjes en leer eerst maar eens wat een grasje nu eigenlijk is en hoe dat in elkaar steekt.

Wouter

Citaat van: Caradow op september 23, 2008, 16:17:25
Vrouwtjes(popjes) zijn nu eenmaal vanhet dominante geslacht in de grasjeswereld...

En voor je begint te denken aan kweken... Verdiep je heel goed in de beestjes en leer eerst maar eens wat een grasje nu eigenlijk is en hoe dat in elkaar steekt.


Daarbij is deze link: http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php wel handig. Daarnaast kun je met de zoekfunctie ook eens rondspeuren over het forum.

Groetjes en veel plezier met je parkieten  ;D

Caradow

Die link is nog veel te vroeg Wouter... Zoals Krabaran zelf al aangeeft, hij heeft geen bal verstand van parkietjes.. dus eerst dat maar eens regelen...

roha

#8
Citaat van: kralbaran op september 23, 2008, 15:13:41
Ik ben blij dat ik 2 verschillende geslachten heb. Dan kunnen ze misschien als ze het eens worden in de toekomst kindjes krijgen? Is goed voor de Nederlandse Economie.

Ze moeten eerst maar aan elkaar wennen hihi.

Maar dat mannetje kan niet goed vliegen! Ik hoop dat hij niet ziek is..Hij vladdert een beetje als ik hem loslaat..En het vrouwtje is veel sterker..en valt hem soms aan...zielig...

MVG,

KRAL


Ik hoop dat je eerst goed leert hoe parkieten in elkaar steken en wat voor verzorging en liefde ze nodig hebben. Dan kun je altijd nog beslissen of je met ze wil gaan kweken, want das echt niet eenvoudig. Je bent wel met levende wezens bezig. Weet je ook hoe oud ze zijn?
Ik snap je grapje van de ned. economie niet echt volgens mij, maar hopelijk bedoel je niet dat je kleintje wilt voor de verkoop  ;)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat je mannetje niet goed kan vliegen. Hij kan bijv. gewoon een slechte vlieger zijn, of door ziekte, geen conditie hebben, of gekortwiekt zijn.
Dat mannetje van jou heeft hij aan beide kanten de lange vleugelpennen/veren nog wel. Ik zie het op de foto dat die kant er wel ok uitziet, maar ziet dat aan de andere kant er net zo uit, of mist hij daar veren.
Wat bedoel je eigenlijk met loslaten? Heb je ze dan in de hand vast, of bedoel je dat ze zelf uit de kooi gaan?
Zolang het popje hem niet pikt tot het bloed is er niks ergs aan de hand. Vaak moeten ze nog even bepalen wie de baas is.  ;)

quote goed gezet, Cara ;)