harrison

Gestart door liesanne, september 19, 2008, 13:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ik heb toch even een vraagje. Ik had voer besteld en nu was het binnen. De mevrouw van de winkel moest even bellen welke prijs ik moest betalen. Ik wachte even. De vogeldierenarts aan de andere kant van de lijn was het ogenschijnlijk niet eens met mijn keuze, maar de mevrouw vroeg alleen de prijs.
Ik vraag mij nu toch af of ik het goede voer aan mijn vogeltje geef.
Ze krijgt Harrisons lifetime adult mash. Dit krijgt ze al heel lang.
Het is een poeder en daar is ze erg aan gewend. Ze ziet er goed gezond uit, dus ik vraag mij af wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik betaalde nu trouwens 13,- euro en anders via mijn dierenarts betaal ik 22, - euro. Dit is nogal een verschil!!!! ;D

groetjes Daphne ( moeder van Liesanne.)

Audrey

Misschien was de dierenarts het er niet mee eens dat het een poeder is? Een vogel moet (vind ik toch) zijn bekje toch nog kunnen gebruiken, en hun lichaampje moet er wel nog een beetje werk mee hebben, met het voer.
Ik geef zelf geen pellets, maar van andere mensen heb ik nog nooit gehoord van poeder, tenzij ze beginnen met pellets en ze eerst fijn vermalen, dan iets minder fijn, enz...
Als er veel mensen het niet eens met je keuze van voer, zou ik gewoon de zak (of doos  ;)) nog volledig geven en daarna overgeschakelen op een grovere vorm.  :)

Milo-Pixel

Dit is het gewone pellet voer, alleen dan in poedervorm. Dit is dus wel een goed voer ;). En als ik het goed heb, krijgt ze dat erbij toch (bij de zaadjes), of ben ik in de war?

En de prijzen lopen inderdaad erg uiteen.. 22, en 13 euro is een groot verschil!

Caradow

Het is prima hoor, dat jij de Mash geeft. Er zijn er meer die de Mash geven. Je zou kunnen overstappen op de Superfine of Fine, maar dat hoeft echt niet perse. Er zijn genoeg andere voorwerpen waarop geknaagd word...

smartie

Het hoeft inderdaad niet perse. De inhoud van het voer is goed en zo krijgt het parkietje een gezonde voeding binnen. Alleen zou ik er wel zelf de voorkeur aan geven dat ze op de brokjes kunnen bijten. Ze vinden het hier geweldig om de pellets in hun bekje te nemen, te verpulveren tot poeder en dan pas wordt het opgegeten. 'Bezigheidstherapie'!! (niet dat ze gaan speeltjes of knaagmateriaal hebben: ze zijn hier zo 'zielig' hier..  ::))

Caviaplanet

Van de dierenarts heb ik 2 zakjes gekregen om ze aan Harrison te laten wennen. Een korreltje en een poeder en dit moet gemengd. Ik moet me er nog in verdiepen wat het verschil is tussen beiden.
Groetjes
Jolanda

Caradow

#6
Waarschijnlijk heb je het Juvenile poeder gekregen, dat bevat extra voedingsstoffen voor jonge en zieke vogels en word vaak ook als extra gegeven tijdens het overzetten.

Succes met overstappen!
Mocht je nog vragen hebben of behoefte aan morele ondersteuning, geef je maar een gil ;)

Caviaplanet

Ah ok dat had ik namelijk niet begrepen waarom dat was. Dus normaal eten ze alleen de korrel? Ja Nicki z'n ontlasting is niet goed en hij heeft antibiotica. Daarom was ik bij de VA.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Ik wil je adviseren om pas over te stappen als Nicki beter is. Je kunt het wel al extra aanbieden, in de hoop dat hij er al wat van eet, maar het overstappen zelf kan best veel van je vogeltje vragen en daarom adviseer ik je te wachten met het echte overstappen (tenzij het gelijk al eet)
Ik weet dat de VA het waarschijnlijk nu al wil, maar mijn (en niet alleen mijn) ervaring is dat dat lang niet altijd goed uitpakt.

Het poeder kun je ook met een heel klein beetje water wat rullen, dan eet het ook vaak wat makkelijker weg.

Caviaplanet

Als mijn vogeltjes iets nieuws krijgen, of het nu eten of een speeltje, dan zitten ze er eerst 2 dagen naar te kijken alvorens het te eten / aan te raken. Ja ik heb het ook zo gedaan, Nicki is al geen zwaargewicht (30 gram). Hopelijk gaan ze er van eten dan gaat het overstappen straks makkelijker.
Bedankt.
Groetjes
Jolanda

emceeelwee

Toen Kiki en Pien over gingen van zaadjes naar harrison Super Fine, duurde dat wel even. We hebben het langzaam geprobeerd door zaadjes te vermengen met de pellets en hebben geregeld op het punt gestaan te stoppen. Maar opeens aten ze het. Van een poeder heb ik nog nooit gehoord. Maar het bevat vast dezelfde stoffen. Succes!