'vieze kop'

Gestart door jotoro1, september 13, 2008, 18:42:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jotoro1

Charlie heeft sinds 2 dagen een 'vieze' kop, de veren boven zijn dop lijken dun of nat, met zwarte stipjes en zijn huid eronder lijkt wel helemaal rood.
Weet iemand wat dit is?

Chicowen

Is Charlie soms in de rui?
Vaak als de veertjes op de kop vervangen worden zie je de huid eronder. Hier zie ik het ook als ze in de rui zijn, ook met de zwarte stipjes. Niks vies dus en niks om je zorgen om te maken. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

jotoro1

Echt waar? O gelukkig, ja hij is verder helemaal normaal, het is alleen z'n kop. Hij jeukt er ook niet aan ofzo.
Ik heb hem nog maar 4 maanden en hij is mijn eerste parkiet, ik heb best vaak twijfels over bepaalde dingetjes..
Ik hoop dat deze twijfels ook door jou kunnen worden weggenomen?
De laatste tijd zit hij vaak te 'kauwen', of praten zonder geluid. Zijn snavel gaat heel snel achter elkaar open en dicht. 
Er zit ook een horizontale barst in zijn snavel en ik zie dit vaker bij andere parkietjes.
Nou alvast bedankt weer..  Groetjes van Jolanda

Chicowen

Soms zitten parkietjes wel eens met hun snavels te knarsen zeg maar. Dit betekend dat ze zich fijn voelen.
Alleen ik weet niet precies wat jij bedoeld. Heb je het idee dat je Charlie een beetje ademnood heeft? Want dat zou ook kunnen. Ik kan er met de omschrijving die jij hebt gegeven niet zoveel over zeggen helaas.
En barsjes in de snavel hebben die van mij hier ook af en toe. Zolang de snavel zelf voor de rest gewoon heel is (dus niet door en door gebarsten, tot aan de binnenkant zeg maar), is er niks aan de hand.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

jotoro1

Nee het lijkt niet op hijgen of gapen. Meer of en soort smekken maar dan zonder geluid. Hij ademt niet zwaar of snel.
Blijkbaar is alles in orde dus.
Dank je wel!