Welke Voeding Voor Aansterken En Onderhouden?

Gestart door MHO, augustus 16, 2005, 23:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MHO

hallo allemaal,

Wat kan ik allemaal geven aan mijn parkiet silvester zodat hij weer snel op gewicht komt? (groenten, zadenmengsels??) Hij is door een infectie snel verzwakt en mager geraakt en heeft nu antibioticum naast zijn gewone voeding die ik voorgeschreven heb gekregen van een DA.

ze schrijven een verhouding van een maaltijdje voor van:1 thlepel zadenmengsel
                                                                                  1 thlepel krachtvoer
                                                                                  1 thlepel brinta
en dit alles tot een ruwe massa gemengd met water van   0.25 thlepel vol

Elke dag moet voedsel ververst worden.

Welke groenten/fruit kan ik allemaal geven naast zijn normale voeding?
Ik geef hem nu af en toe een schijfje komkommer. Maar wil ook weleens iets anders geven.

Hij eet iniedergeval al weer zelf en ik hoop dat ie weer helemaal de oude wordt.

alvast bedankt voor info en reacties.


Ingrid

#1
Hoi MHO,

Het advies van je de DA zou ik zeker opvolgen, ik denk dat de brinta en krachtvoer door zijn normale voeding al is voorgeschreven om aan te sterken.
Naast komkommer zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een stukje appel, peer , kiwi, of banaan. In geen geval avocado dat is zeer giftig voor je parkiet.

Beterschap voor Silvester, hopelijk is hij weer snel de oude.

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

#2
Het Brinta mengsel is prima om op krachten te komen voor je parkiet. Brinta bevat veel B-vitaminen. Eventueel kan je er ook nog een paar druppeltjes Roosvicee door doen, voor andere vitaminen.
(Parkieten vinden dat erg lekker).
Geef hem na de Brinta-hap gerust een klein stukje trosgierst af en toe.
Daarnaast mag je elke dag een klein stukje fruit geven (behalve avocado, dat is giftig!!!)
Groenten: elke dag een klein stukje. Sperzieboon, bloemkool, broccoli etc.
1 x per week mag je hem een stukje jonge kaas geven ter grootte van je pinknagel.
Een paar druppeltjes magere of halfvolle jogurt (zonder suiker) mag ook.
Succes en beterschap met je parkietje! :)