6 jongen van handopfok

Gestart door kimmy89, september 11, 2008, 17:00:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmy89

Haay

In broeden bij handopfok 8 jongen is te lezen dat ik een paar weken bezig ben geweest 8 jongen groot te brengen. Deze 6 zijn nu allemaal zelfstandig en kunnen weg.

Even alle kleuren op n rijtje:
De vader is de groene (met zwart op de vleugels) en een blauwe staart.
De moeder is geel/grijs.

Een omschrijving van de jonge vogels:
De oudste (25 juli) is groen met zwart op de vleugels.
De andere groene met zwart op de vleugels heeft iets minder zwart op zijn kopje (minder streepjes). Deze is van 27 juli.
Dan komt de gele met groen (29 juli). Moeilijk te omschrijven maar de meest gele.
Deze 3 aten erg snel zelfstandig dus zijn weinig buiten de kooi vastgehouden. Ze zijn niet zo bang als andere vogels (uit dierenspeciaalzaak ofzo) maar echt tam zijn ze nog niet. Wel mogen ze los vliegen in huis. Ze vliegen niet meer zo hard tegen het raam aan.
Ook is er een groene met grijs op de vleugels (31 juli). Hij heeft een paar weken pap gegeten dus heeft wel wat meer ervaring met mensen. Hij eet al ruim een week zaadjes dus sindsdien ook minder vastgepakt.
De oudste lichtgele (2 augustus) is verkocht
Wel lijkt zijn jongere broertje of zusje op hem/haar. Deze is van 4 augustus. Deze zat gister best een tijdje bij me zonder weg te willen vliegen.
Dan komen de jongste 2. De een na jongste (6 augustus) is grijs met geel op zijn kop. Hij kreeg een tijd voer van de oudere en wou niet van een spuit pap eten maar sinds t weekend komt hij ook naar de tralies en eet mee met de pap. Dus hij is ook iets tammer dan de oudste vogels. nu krijgt hij geen pap meer en eet gewoon zelfstandig.
En de laatste. Een kleine dikke blauwe van 8 augustus. Hij is ook verkocht.

Qua prijzen schijnt t dat handopfok jongen voor 30 a 40 euro weg kunnen. Dat vind ik best veel dus ze mogen wat goedkoper weg. Aangezien er wel veel tijd in heeft gezeten, blijft de prijs iets hoger als normaal jongen uit t blok.
De lichtgele en grijze mogen voor 20 euro weg en de oudste 4 kosten 15 euro.

Op marktplaats zal deze advertentie ook te vinden zijn. Daar zijn foto's te vinden.

T liefst wil ik ze naar iemand doen die niet n eerste parkietje aanschaft maar ook echt weet hoe hij/zij ervoor moet zorgen, het leuk vindt en blijft vinden om de parkiet(en) aandacht te geven en niet dat t later alsnog n wild parkietje wordt.

Vanaf januari ga ik uit huis. mijn moeder wil tot de zomer de voliere wel houden (als ik ervoor zorg natuurlijk) maar daarna verhuist zij ook. Dus ik heb 15 parkietjes die ook te koop komen. Weet iemand nog iemand die volwassen parkietjes wil? Ook komt de voliere van 2x2x2 m te koop. Met sluis, voerbakjes, complete inrichting en eventueel met vogels. Eventueel mogen de 3 kwartels ook weg.
Voor de vogels geldt 5 euro per stuk, de engelse grasparkiet (man) en de kwartels 7,50 per stuk. Van de voliere weet ik nog geen prijs.

Maar goed t gaat nu vooral om de jonge parkietjes.

Groetjes Kim

Kyrenna

Twee dingen die handig zijn om er bij te zetten (niet iedereen gaat dat andere topic opzoeken):

-waar je woont (ongeveer)
-wat het geslacht is van de vogels (als je dat al denkt te weten)

:)

kimmy89

tis inderdaad handig om te weten :).

ik woon in apeldoorn. verder ben ik regelmatig in barneveld, brummen, biddinghuizen en er zijn nog wel meer plaatsen te regelen (via klasgenoot meegeven aan iemand in amersfoort of utrecht ofzo). natuurlijk moet het niet heel erg lang reizen worden voor zo'n beestje.

geslacht vind ik soms moeilijk om goed in te schatten. sommige kunnen nog zo omslaan. ik zal binnenkort even goed kijken wat t zal worden.

gr

Mars

#3
Als je een foto plaatst van de vogels 1 voor 1 gemaakt bij daglicht en van voren kunnen we wel even helpen met het vaststellen van het geslacht. Dan kunnen mensen ook verliefd worden op een parkietje op zijn uiterlijk, want zo'n omschrijving is minder effectief dan een mooie foto!

Verder wil ik even opmerken dat mensen vaak meer vragen voor handopfokvogels (hier in het noorden van het land zo'n 20-25 euro) omdat ze dan meer aan mensen gewend zijn. Voor de oudsten van jouw nest geldt dan volgens mij dan niet omdat je ze verder geen pap gegeven hebt? Dus misschien is dat ook leuk om even te vermelden of de vogeltjes tam zijn of niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kimmy89

haay

aangezien mijn dagen (zeker met daglicht) compleet vol gepland zijn heb ik niet veel meer foto's kunnen maken dan gauw in de kooi.
ze gaan zo op marktplaats met foto's. je kan ze bij parkieten vinden en dan zelfde titel als hier.
wanneer ik weer even tijd heb thuis, zal ik leukere foto's maken en opzoeken hoe dat hier moet.

geslacht zal ik dan ook rustig naar kijken als ik thuis ben en zal t erbij zetten.

sorry dat er dus even geen details zijn maar ben echt mega druk de laatste tijd.

gr