anders

Gestart door sebastiaan1995, september 07, 2008, 21:11:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sebastiaan1995

heeey iedereen ik heb sinds een tijd een geweldigleuke grasparkiet genaamt floppy, hij kwam altijd bij me zitten, op me zitten, naast me zitten en wilde altijd spelen. sinds een tijd heb ik een andere grasparkiet erbij want i vond dat gezelliger voor hem omdat ik ook naar school moet en er niet 24/7 ben. na een paar dagen accepteerden ze elkaar en ze waren al snel vriendjes. maar de 2e was moeilijk tam te maken hij wil nu wel op mijn hand zitten maar dat is ook alleen als hij in de kooi zit. terwijl de andere al na 1 week alles prima vond wat ik deed, maar nu mijn eerste parkiet: floppy is zich heel anders gaan gedragen: hij komt bijna niet meer na me toe speelt niet zo veel als eerst met me. ik weet dat dit komt omdat die nu er een ander vriendje bijheeft, maar ik vind dit erg jammer

dus de vraag: heeft iemand daarvoor tips???

greetz sebas

Mars

Gewoon vol houden met tam maken voor beide vogels.
De meeste parkietjes worden niet in een weekje tam, dus het is logisch dat jouw tweede dat ook niet is, want die heeft zelfs nog een vriendje. Toch kan hij heel erg tam worden hoor!

Je eerste parkietje heeft nu even aandacht voor zijn nieuwe vriendje, maar de aandacht voor jou komt ook wel weer hoor! Als je zelf ook maar gewoon blijft proberen.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..