ik heb een vraagje?

Gestart door ger_ard, september 02, 2008, 12:08:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ger_ard

ik heb mijn parkieten pas geleden naar binnen gedaan .
maar het zit voor hun doen een beetje te vol.
savonds gaan ze zich irriteren aan elkaar.
en dat lijkt me niet echt goed voor ze .
als ik ze nu nog snel terugnaar buiten doe
kan het dan nog geen kwaad voor ze .
is het nog niet te koud

groeten gerard

Caradow

Wat wil je nu eigenlijk Gerard?

Naar binnen, naar buiten, terug naar binnen.. Je hebt aangegeven in een ander topic dat je ze in de winter sowieso binnen wilt houden. Is dat nu ook van de baan dan?

Hoe groot is je binnenverblijf en hoeveel vogels zitten er dan?

Op dit moment is het aardig fris in de nachten en zou ik ze niet buiten laten, ze zijn het niet meer gewent. Het begint ondertussen ook aardig laat in het seizoen te worden om ze nog "winterklaar" te krijgen. Het is al september!


ger_ard

ik wil nu eop dit moment het beste voor de parkieten:)

dus en nu ishet echt een beetje te vol voor hun doen
sorry dat ik zow een stomme vrag beantwoord .

de kooi is

lengte 100 cm
breedte 60 cm
hoogte 65 cm

en daar zitten nu 23 parkieten bij me kaar .


Caradow

Hoe heb je dat voorheen gedaan dan, had je toen veel minder vogels?
Heb je buiten wel een grote voliere dan?

Tja, ik vind het vrij link worden om ze nu nog naar buiten te doen om ze te laten overwinteren. Normaal doe je dat in het voorjaar, zo april/mei en kunnen ze de hele zomer wennen aan het buitenklimaat en zijn ze klaar voor de winter. Maar als ze steeds heen en weer gaan, wennen ze niet aan het klimaat.

De ruime die jij binnen hebt, is toch echt 6 parkieten wel de max hoor. Zeker als ze er niet uit mogen en ik neem aan dat ze niet allemaal los mogen vliegen ;)

ger_ard

nee indd das waar ja

maar als ik ze buiten in de binnen voilerre laat
want heb buiten ook een binnen voiliere .

kan dat wel

want dit is mijn eerste jaar
dus heb nog geen eerdere ervaringen gehad ermee :)

VANDAAR ME TWIJFELS !


groeten gerard

Caradow

Wat bedoel je met buiten in de binnenvoliere....  Hoe groot!

Als je buiten net zo'n klein ding hebt als binnen voor 23 parkieten....

Wat heb je buiten staan, dat kan ik van hiervandaan echt niet zien....

Sorry, maar ik vind dit gewoon echt niet kunnen... dit is mishandeling. Zoveel vogels in zon kleine ruimte... Dit zijn dingen die je je al veel eerder had kunnen bedenken als je je goed had laten informeren voordat je hieraan begon.

Zoals al eerder gezegt, het is niet verantwoord om ze nu nog buiten te laten om ze daar de hele winter te laten.

ashley

#6
even een vraagje van mij tussen door als het mag?

mogen parkieten s'winters wel buiten blijven als ze gewend zijn buiten te staan?
mijn parkieten staan ongeveer sinds mei/juni buiten, zijn ze er dan klaar voor?
er is een dak voor de regen, en aan 2 kanten plastic zijl voor wind en regen.
de voor kant is open, en de andere zijkant ook maar die staat tegen een struik dus daar
komt ook geen wind doorheen.
kan dit, strenge winters zijn over toch?

Dolce

Ik ben het helemaal met caradow eens, het is mishandeling!
hoe kom je dan opeens aan 23 parkieten als het je eerste jaar is? dan kan je je toch voorbereiden dat als het winter word ze niet allemaal bij elkaar binnen kunnen?

ik vind het echt uiterst onverantwoord van je, en zoals caradow ook al zei je moet ze niet meer naar buiten doen.

en logisch dat ze zich aan elkaar gaan irriteren ze zitten met ze alle op een kluitje.


@ ashley: volgens mij kan dat geen kwaad, ze zijn al lang buiten en gewend aan de buiten temperaturen.

Piknikki

Kun je de buiten/binnen volière niet tijdelijk binnen parkeren en ze over de twee volières verdelen? Dan hebben ze al wat meer ruimte.

Caradow

@ Ashley:
Als er een beschut gedeelte is in de voliere, (dus uit wind en regen) kunnen ze in principe buiten blijven Een nachthok zou fijn zijn, maar word toch ook lang niet altijd gebruikt. Wat betreft temperaturen zijn jou vogels wel "winterklaar". (mits ze niet ook nog een tijd binnen hebben gestaan in de afgelopen periode)

ger_ard

sorry dat ik ze heb laten mishandellen dan maar ik dacht alleen maar dat ze het fijn zouden vinden lekker knus met elkaar :<

ik ga er wat vor vinden
heel erg bedankt :)

en bedankt voor alle advies :)

groeten gerard

Dolce

misschien kun je er een paar weg geven / verkopen /onder brengen bij vrienden familie
of forum leden.

zodat je nog een klein aantal over houd die je gezellig kunt verzorgen.

roha

Citaat van: ashley op september 02, 2008, 12:55:36
de voor kant is open, en de andere zijkant ook maar die staat tegen een struik dus daar
komt ook geen wind doorheen.
kan dit, strenge winters zijn over toch?

Is het een wintergroene struik? Zo niet, dat is het handig om aan die kant ook een bescherming te bieden tegen wind, regen en kou.
Of de strenge winters over zijn, dat kan ik je niet vertellen,  maar ik ga ervan uit dat er vast nog wel koude winters komen ;)

ashley

Citaat van: roha op september 02, 2008, 13:34:37
Is het een wintergroene struik? Zo niet, dat is het handig om aan die kant ook een bescherming te bieden tegen wind, regen en kou.
Of de strenge winters over zijn, dat kan ik je niet vertellen,  maar ik ga ervan uit dat er vast nog wel koude winters komen ;)
het is en hele grote hortensia plant, eigenlijk heb je gelijk ja die word kaal, maar daarna is gelijk ons huis dus kan alsnog geen wind komen.
misschien een paar spettertjes maar meer niet.

ger_ard

nee ik ga mijn vogels niet weg geven of weg doen
we zijn gehecht aan alle diertjes .

ik heb nu de vogels alweer drie dagen buiten zitten en ze vinden het heerlijk
dus ben blij dat i het gedaan heb

en ze kunnen nu ook weer lekker rond vliegen .


ik heb buiten gewoon een hele grote binnen hok .
genoeg plek voor alle vogels .

aan de ene kant een schutting waar geen wind door komt .
en aan de andere kant een grote dennen boom waar ook gen wind door heen komt.

ik heb nu alleen de engelse grasparkieten binnen zitten .
dat zijn er acht maar die zijn rustig en zijn het gewent om mt ze achten te zitten .

dus nu is het goed .

groeten gerard :)

Caradow

#15
Nou Gerard,

Ik wil toch even kwijt dat ik het erg fijn vind dat je onze adviezen serieus neemt en opvolgt... niet dus...

Als je toch doet wat je zelf wilt, waarom vraag je dan advies?
Ok, het is een advies en je bent niet verplicht het op te volgen, maar om nu te zeggen dat je nu bezig bent in het belang van je vogels?

Daarbij stel je de vraag over buiten op de 2e september.. naar wat je nu zegt, zaten ze toen dus al lang weer buiten... (het is de 4e, dus 3 dagen al weer buiten, dat is de 1e september... )


ger_ard

dan zaten ze dus twe dagen buiten
en ik heb het opgevolgt volgens

eimand ander die het zei en die persoon had gelijk

want ze levene nog steeds ;)

en hebben het erg naar hun zin daar

ger_ard

en had ook geen andere keus
want heb geen andere kooien
dus kon ze nergens anders doen vandaar dat ik ze toch naar buiten gedaan heb

en deze vogels hebben de hele zomer buiten gezeten en zijn gewent aan zulk soort
temperaturen
dus sorry als ik jullie beledigt heb maar had geen andere keus en kon echt niks anders

en kon ook geen andere kooi halen

vanwegen problemen

nog maals sorry

groeten gerard

Milo-Pixel

Je had het wel anders kunnen doen.
Van te voren nadenken of je ze binnen kon laten, of dat ze buiten moesten blijven.
Van buiten, naar binnen en weer naar buiten is gewoon niet gezond. Ookal hebben ze de hele zomer buiten gezeten.
Ook had je van te voren kunnen bedenken dat 23 parkieten gewoon niet zo dicht op elkaar kunnen zitten.

Ik hoop dat het goed gaat, nu ze weer buiten zijn. Want in het belang van je vogels zou ik het, als ik jou was, de volgende keer toch echt anders doen.

ger_ard

de parkieten vliegen gewoon blij en gezond rond .

en hebben het naar hun zin buiten dus het gaat echt allemaal goed .

dit was mijn eerste jaar dus ik wist niet van te vooren van hoe of wat kon

maar het gaat echt allemaal goed
dus hoef me geen zorgen te maken ;)