goede kooi ???

Gestart door Willie, september 01, 2008, 21:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willie

Hallo,

Ik ben nieuw hier en van plan om een parkietje aan te schaffen. Het eerste probleem is er al wat is een goede kooi?? Ik heb deze gezien op internet en volgens mij is ie wel geschikt (horizontale tralies, rechthoekig). Maar wat denken jullie "kenners" ervan. Graag een reactie. Is ie bijvoorbeeld in de toekomst ook groot genoeg voor een eventuele 2de vogel erbij??
Deze had ik op het oog:
http://www.petsfriends.eu/popup_image.php?pID=109&type=png

Grtjz,

Willie

Floorparkiet

Ik vind dat het voor 2 parkietjes nog wel net kan...
Maar ga je ze ook wel eens laten rond vliegen in de kamer... want als dat is dan denk ik dat deze kooi wel geschikt is hoor...
Maar ik weet niet wat anderen ervan vinden..

Groetjes Floor

fien

Ken je de maten van de kooi, ben nogal slecht in het schatten namelijk ;)

hillie

Is een hele mooie en goeie kooi.
Groot genoeg en ze kunnen lekker klauteren aan de kooi.

Veel plezier met je parkietjes alvast gewenst.

groeten hilde

tegelijk met fien ;)

Jacko

Ik vind dit geen goeie kooi zo op 't oog.
Ze hebben geen tot weinig vliegruimte, te laag, en ik vind 'm niet geschikt voor 2.

Tsja, sorry.   Wat zijn de maten?

Jack

Moppers

Als ik het goed heb gevonden, zijn de afmetingen 42x30x57cm (heb even op de site zelf gekeken). Dat vind ik voor 1 parkietje nog te doen, maar voor 2 wel wat klein.

Daarnaast lijkt het erop alsof er over de bodem een roostertje loopt, over de lade heen dus. Dit is in principe een veilig systeem, want zo kun je het traliewerk van de bodem aftillen zonder dat je parkietje uit de kooi kan glippen. Maar als dit roostertje vast zit aan de tralies, dan is het erg lastig schoonhouden. Je moet dan iedere keer van binnenuit dit roostertje schoonmaken omdat de poepjes er op vallen en je er van onder af niet goed genoeg bij kunt komen.

Stefanie

hooihooi..
ik heb me toch een goed verhaal, ik ben ook net met een aanschaf bezig en heb een kooien maker in zevenaar ontdekt en had vorige week een prachtige kooi gekocht.
toen ik hem hier thuis had staan zonder parkiet die komt over een paar weekjes pas(te jong) vond ik hem toch nog te klein
en nu heb ik een grotere waarvan ik zeker weet dat die met voldoende speeltjes de dag gezellig door komt.
ik heb ongeveer de zelfde als jou plaatje in het wit en ik denk ook 1 of 2 slagen groter.

een schommel, touwtjes en belletjes en toeters, haha hardstikke gezellig
natuurlijk moet je hem ook lekker laten los vliegen als hij die goed tam is, en op zijn gemakje is.
ik ben ook erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, deze site is echt een goed hulpmiddel geweest, heb ook verschillende forums staan.

Succes,
Stefanie ;D

Caradow

Ik vind het op de foto zelf al heel duidelijk dat deze kooi veel te klein is...

Als je in de toekomst een tweede erbij wilt, koop dan nu al een kooi die ruim voldoende groot is, zoals bijv de Ferplast Record 4p
de maten daarvan zijn 60 x 32,5 x 57,5 cm. En dat is toch zeker wel minimaal voor 2 parkietjes.

Tjipie lover

Laatst heeft iemand die ik een klein poosje via het forum ken ook deze record 4 aangeschaft.
Dit via marktplaats en voor maar 10 euro dus ga daar ook eens kijken.
Mocht je ooit een zien op zon site en je kunt hem komen halen controleer de kooi dan goed.
Als ie er goed uitziet kun je hem meenemen en anders zou ik het niet doen.
Als je 2e hands kooi aanschaft altijd even goed ontsmetten, dit kan bv met dettol!!

Groeten van Ank.

Dolce

hm,, dat zou ik je toekomstige parkieten niet aandoen, met ze 2en in die kooi..

ook als advies, de bodem is te laag, dat maakt voor de pietjes niet uit maar hoe hoger de bak hoe minder snel zand en zaad enzo eruit valt/waait/enz..

zelf heb ik deze kooi :

Code: 12401

Ferplast - Ibiza Open White
Price: £89.59



voor 1 parkiet, en geloof me dat is veel leuker voor haar, ze heeft alle ruimte , en er hangen allemaal leuke speeltjes in en verschillende stokken, dat kan niet in die kooi die jij aanwees, dan heb je en 2 parkieten in een kleine kooi en hou je haast geen ruimte over voor speeltjes e.d.


Flippie

Ik twijfel of de tralieafstand niet te groot is. Het lijkt mij eerder voor een valkparkiet, niet voor een grasparkiet. Dat is op de foto moeilijk te zien.

Mars

Citaat van: Flippie op september 03, 2008, 11:36:29
Ik twijfel of de tralieafstand niet te groot is. Het lijkt mij eerder voor een valkparkiet, niet voor een grasparkiet. Dat is op de foto moeilijk te zien.

De tralie-afstand is niet te groot hoor. In die kooi kan namelijk echt geen Valkje, daarvoor is hij echt te klein.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Flippie

#12
Ik dacht alleen dat de tralie-afstand misschien te groot was (er is volgens mij ook zo'n type kooi voor valkparkieten te koop).
Op de grootte van de kooi had ik eigenlijk niet eens gelet, oeps...  ;)

Hij lijkt mij in ieder geval te klein voor 2 vogels. Ik heb voor mijn 2 parkietjes de Ferplast 5p en daar zitten ze lekker ruim in.