Ringnummers

Gestart door sieg, maart 30, 2005, 22:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sieg

Binnen een jaar zijn al mijn parkieten(4) gestorven. Allemaal aan andere ziektes. Het waren Engelse parkieten, en ik had ze uit een winkel. Ik weet dus weinig van hun afkomst. Hoe kan ik dat aan de ringnummers aflezen? Staat er een geboortedatum op? Ik heb namelijk het vermoeden dat deze parkieten al op leeftijd waren bij aankoop.

mijn vraag is dus: Hoe kan ik de ringen van parkieten aflezen? :?:

Safrena

#1
Hey sieg

Op de ring van je parkietje kan je het kweeknummer en jaartal lezen.

je hebt bv Ring: BV  05  WPS13  02

De eerste 2 staan voor de vereniging of bond waar de ringen vandaan komen.
De cijfers  05  daarna staan voor het jaartal waarin de vogel is geringd en dus geboren is
De volgende reeks van letters en cijfers WPS13 is het kwekersnummer of 'code'.
En als laatste het nr.02 dit is het volgnummer.

vele groetjes

Bron:[size=8]www.parrotbunch.com/ringen.htm[/size]

Ingrid

Als het goed is staat op de ring inderdaad het geboortejaar. Kijk maar eens hier voor een uitleg.

Gr. Ingrid

P.S. Safrena, je was me voor :wink:

Kuslar

Hi

Ik heb mijn parkiet uit de dierenwinkel en dacht dus dat zij nog niet zo oud was. Maar dat is dus niet zo. De code die op haar ring staat is: nb 02 7kkj 2. Ze is dus al 3 jaar oud!!! :!:  :?: . Lekkere dierenwinkel zeg. Ik ben er niet zo blij mee.









____________________
liefs layla, cabar en gülcan.

Parkieten-Freak

Ja Layla, daarom bevelen wij mensen ook altijd aan om een parkietje bij een kweker te halen.
Je mag hem daar zelf uit het nestje halen......dan weet je 100% zeker dat je een jong vogeltje hebt! :wink:

Maar eh: 3 jaar is nog niet zo heel oud hoor, en....als je vogeltje maar lief is! :wink:


Anita & Marisa

Inderdaad Layla, zoals Parkietenfreak al zei, het belangrijkste is dat je parkietje lief is en zo te horen is dat ook zo!!!
Gelukkig dat deze parkiet nog zo\'n fijn thuis heeft gevonden!

Kuslar

Hi

Julliie hebben gelijk. Ze is inderdaad lief. :o  :wink:  Maar ik had vertrouwen in die dierenwinkel,
nu dus niet meer. Ik vind het niet zo erg dat ze al 3 jaar is, en ik ben heel erg blij dat ze nu een goed tehuis hebt bij mij.
"maakt niet uit, het is niet belangrijk" zeg ik altijd. :wink:  :D








_________________________
liefs layla, cabar en en de oude gülcan  :D

Anita & Marisa

Gelukkig maar!

En dit is inderdaad weer een voorbeeld van dierenwinkels die alleen maar willen verdienen! Dit is net zoals bij gekortwiekte vogels enz enz!

Daarom voor iedereen:
Jullie kunnen je vragen over parkieten en hun gezondheid, voeding, verzorging e.d. beter op een goed forum stellen of bij de dierenarts! Vertrouw een dierenwinkel NIET!!! Alleen als je 100% zeker weet dat ze verstand van parkieten hebben en niet doen alsof!

Liefs,
Anita en Marisa.

Kuslar

Hi anita & marisa

Ik geef jullie helemaal gelijk!!!!!!!!!!










_____________
liefs layla, cabar en gülcan

sieg

Jongens bedankt, ik heb weer wat geleerd!