2 nieuwe parkietjes

Gestart door Marijke;;, augustus 30, 2008, 07:58:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marijke;;

Hallo allemaal,,

Wij hebben sinds kort ook 2 parkieten. Charly en Chickie.
We hadden ze vrijdag opgehaald. Ze staan nu in de kamer en we hebben onze hand er al even in gehad. In het begin fladderenden ze nog. Maar naar een paar x proberen fladderen ze al helemaal niet. Mijn vinger heeft zijn pootje al aangeraakt. Nu wil ik hem handtam maken.
Ze zijn ong 10 weken

Groetjes Marijke

http://i33.tinypic.com/2je8olu.jpg

Blauw= Chickie
Groen= Charly

(foto kon niet verkleind worden hier, weet niet hoe)


fullmetalgirl

#1
hey leuke dat je parkietjes hebt gekocht :D :D :D :D
ze zien er super schattig uit!

wacht nog even met tam maken hoor,
even een dagje of 2 rust minimaal.

ze moeten nog wennen aan hun omgeving..
nu lijkt het alsof ze tam genoeg zijn om ze aan te raken.. maar vaak zijn ze gewoon verstijfd van angst. :)
als je de zoekfunctie gebruikt zul je ook topics vinden over het tam maken van je vogels als je nog niet zeker bent hoe ;)


eten ze al???

groetjes deb..

Marijke;;

Hee

Bedankt voor je reactie:)
We zijn al een klein beetje bezig met tam maken naar 1.5 dagen rust. Trosgierst vinden ze heerlijk.
Ze eten ook al. Liiggen allemaal dopjes in het voer en op de bodem. Kheb ze ook zien eten dus.

Gr

Jasmin

Hele leuke parkietjes heb je gekocht :-*
Fijn dat je ze ook al hebt zien eten! Ze zien er lief uit zijn het broertjes of zusjes van elkaar?

Jasmin

Marijke;;

Hee

Ze komen bij dezelfde kweker vandaan maar ze komen allebei uit een ander nest. Daar zijn we wel blij mee.
Krijgen ze ooit misschien eitjes

Marijke;;

Yoepiii,, Na een paar keer geduld te hebben met charly(mijn parkiet) wil ze op mijn vinger komen met trosgierst. Ze zit dan op een stokje, Doe ik me vinger ervoor. Iets zijn nageltje op tillen met me vinger en dan komt ie erop.
Zo leuk. En dan eet ie, terwijl ik babbel en kriebel hem. Kriebelen is nog wel wat eng.
Ik beweeg hem dan ook wat naaar mij toe in de kooi.
Kan ze wennen.

De hele kooi:

http://i36.tinypic.com/o7555w.jpg

Samen:

http://i37.tinypic.com/23jg40l.jpg

En wat vinden jullie van de kooi?

Gr Marijke

(weet iemand hoe je het begintopic kan aanpassen?)

Marijke;;

Hoi

Ik wou Charly graag een stukje appel geven als beloning als hij op mijn hand komt.
Kan dit? En moet ik het raspen ofzo?

xxx

Jasmin

ja dat kan je hem voorhouden of met en paar sneetjes vastmaken aan de tralie's van de kooi of in een bakje doen.

Marijke;;

Dus raspen?

Hij gaaat nu ook als ik 1 pootje optil op mijn vinger zitten.

xxx

Jasmin

Dat kan maar gewoon heel kan ook.
Leuk dat hij al een beetje tam word :D

Marijke;;

We hebben nu ook vitakraft Kräcker. Een stengel met banaan ofzo?
Is dat goed voor ze?

Gr marijke

Petr@

Citaat van: Marijke;; op augustus 30, 2008, 20:56:42
We hebben nu ook vitakraft Kräcker. Een stengel met banaan ofzo?
Is dat goed voor ze?

Gr marijke

Nou nee die bevatten veel suikers, je kunt beter gewoon verse groente en fruit aanbieden.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Marijke;;

Maar voor 1 keer is het toch niet zo erg? ???


Mars

Een keertje is niet erg, maar laat ze hem dan wel in delen opeten:dus hang hem er een uurtje in en haal hem er dan weer uit.
En koop er dus niet elke maand 1, maar bijvoorbeeld 1 of 2 keer per jaar.

groeten marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

fullmetalgirl

hey echt top kooi  ;D

alleen even alle stokjes waar ze op zitten vervangen naar hout ;) is beter voor pootjes en dan hoef je nageltjes niet zo vaak te knippen :)
die fruit stokjes moet je gewoon zien als traktatie ;)

ik geef mijne ongeveer 1 per 3 maanden ofzo (heb ook 2 parkietjes)

Moppers

CiteerEn wat vinden jullie van de kooi?
Ik vind hem een beetje leeg. Wat meer stokjes (en inderdaad van hout) zullen ze vast prettig vinden, vooral als ze 's avonds allebei een eigen plekje willen om te slapen.
Daarnaast zie ik een sepia schelp. Die zou ik er gelijk uithalen als ik jou was. Er zit ontzettend veel zout in zo'n schelp, dat krijgen ze bij het knagen binnen en dat is erg ongezond. Gezonde materialen om te knagen zijn bijvoorbeeld takken van wilgen of van fruitbomen, of puimsteenstokken. Die laatste zijn ook goed voor de natuurlijke slijtage van de nageltjes zonder de pootjes te beschadigen. Gebruik de zoekfunctie maar een over takken en puimsteenstokken, dan kom je er meer over te weten.

Citeerweet iemand hoe je het begintopic kan aanpassen?
Je kunt je eigen berichten alleen aanpassen als het nog door niemand gelezen is. Heeft iemand je bericht of je reactie gelezen, dan verdwijnt de optie om het aan te passen. Kijk maar eens naar je reactie waar ik deze quote vandaan heb, daar zie je nu ook geen knop meer om hem aan te passen.

Marijke;;

Hee

We zijn bezig met inrichting. Maar we wouden ze de 1e 2 dagen even met rust laten