Turquoisineparkiet

Gestart door levog, augustus 29, 2008, 11:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

levog

hallo,
wie heeft er ervaring met Turquoisine parkieten.
Ik wil een stel bij mijn grasparkieten houden in de buiten voillere.
Ik wil er niet mee kweken of zo.
Alle informatie is welkom.

Milo-Pixel

Het is een vredelievende vogel, mits er genoeg ruimte is en er maar 1 koppel van is. Wel is het zo, dat de mannetjes erg agressief kunnen worden tijdens het kweken, maar je zegt zelf al dat je dit niet wilt. Ze kunnen dus wel bij elkaar, als er genoeg ruimte is en geen broedgelegenheid.


levog

Oke bedankt,
Maar er hangen wel kastjes in voor mijn 2 stellen grasparkieten, gaat dit problemen geven dan,

Milo-Pixel

Ja, dit gaat problemen geven. Zij zullen niet weten dat het voor de grasjes is en zullen het net zo goed zien als hun nestkastje waardoor ze nog kunnen beginnen met broeden. Ik zou het in jou geval dus niet doen. Misschien is het een idee een koppel valkjes erbij te doen? Dit gaat vrijwel altijd zonder problemen.

levog

En als ik nu 2 vrouwtjes neem, dan zou het wel goed moeten gaan toch?

Mars

Dan zou ik eerder kiezen voor twee mannen: popjes zullen eerder de behoefte hebben te broeden dan mannen.

Maar dan nog, weet ik niet of het een verstandige keuze is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

levog

Oke bedankt, Jammer maar dan doe ik het toch maar niet.
eigenlijk kan je dus alleen maar grasparkieten bij elkaar doen als je geen problemen wilt denk ik.
Groetjes

Milo-Pixel

Nee hoor, valkparkieten kunnen er zowiezo ook goed bij. Ik vind het verstandig dat je er geen turquoisineparkieten bij zet ;).