aanschaf parkiet 1 of toch 2 en tam maken...... eh.. help?

Gestart door vinonynes, augustus 28, 2008, 20:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vinonynes

Hallo allemaal mijn naam is Marvin, ik ben een man van 26 en woon op mezelf in een flat, nu heb ik al voor geruime tijd dat ik graag grasparkietjes zou willen (vroeger kon het niet ivm de katten  ;)
Alleen is het probleem nu dat ik ook fulltime werk en als ik een parkietje/s koop dat  moet ik eerlijk bekennen dat ze nu voor een groot deel alleen zullen zitten  :( (heb nog overwogen om de lotto te winnen zodat ik alle tijd aan ze kan geven maar dat plan heb ik nog even uitgesteld  ;))

De vragen die ik heb zijn dus;
- ik ben een groot deel van de dag op werk dus de enigste optie lijkt mij om twee parkieten te nemen of zijn er mensen die in een soortgelijke situatie ook met 1 parkiet goede ervaringen hebben?

- het liefste zal ik ze handtam maken en ze ook vrij laten vliegen, is dit wel mogelijk als ik twee parkieten neem? en belangrijker nog is dit wel een realistische wens gezien dat ik het grootste deel van de dag op werk ben?

- een grasparkiet bij de dierenwinkel is dit ook een goede optie? (ook rekening houdende met eventueel tam maken) of moet je eigenlijk toch echt bij een kweker zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen. Bij voorbaat dank.

Groetjes Marvin

Jasmin

Citaat van: vinonynes op augustus 28, 2008, 20:25:43
De vragen die ik heb zijn dus;
- ik ben een groot deel van de dag op werk dus de enigste optie lijkt mij om twee parkieten te nemen of zijn er mensen die in een soortgelijke situatie ook met 1 parkiet goede ervaringen hebben?
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik denk dat het beter is om een paartje te nemen.
- het liefste zal ik ze handtam maken en ze ook vrij laten vliegen, is dit wel mogelijk als ik twee parkieten neem? en belangrijker nog is dit wel een realistische wens gezien dat ik het grootste deel van de dag op werk ben?
kan je ze in het weekend niet los laten vliegen of na je werk? Tam maken zal ook wel lukken denk ik
- een grasparkiet bij de dierenwinkel is dit ook een goede optie? (ook rekening houdende met eventueel tam maken) of moet je eigenlijk toch echt bij een kweker zijn?
Dat maakt niet uit als de parkieetjes gezond ogen(en 6 weken of ouder zijn) kan je ze uit de dierenwinkel halen, maar wil je ze liever van een kweker kan dat ook.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groetjes Jasmin

chrikske

-1 parkiet kan, maar dan zal deze veel aandacht nodig hebben om hem/haar gelukkig te houden  :), in dit geval denk ik dat ze gelukkiger zijn met 2)

-2 parkietjes tam maken lukt zeker en vast, kijk maar naar andere leden van dit forum  ;),
je kan ze dan laten rondvliegen als ze tam genoeg zijn maar alleen als jijzelf erbij bent.

-je kan bij een dierenwinkel kopen maar ik denk dat je beter bent bij een hobbykweker, die kan je exact vertellen hou oud het parkietje is, die heeft het zien opgroeien en dergelijke

In dit geval zou ik misschien proberen om eerst enkele weken 1 parkietje te nemen zodat deze goed tam kan worden, wanneer je dan later een vriendje voor hem/haar koopt zal deze meestal het voorbeeld nemen van het 1ste parkietje en dus ook sneller tam worden.

Groeten Christophe  :)

fullmetalgirl

Citaat van: vinonynes op augustus 28, 2008, 20:25:43
De vragen die ik heb zijn dus;
- ik ben een groot deel van de dag op werk dus de enigste optie lijkt mij om twee parkieten te nemen of zijn er mensen die in een soortgelijke situatie ook met 1 parkiet goede ervaringen hebben? ik ken mensen die fulltime baan hebben en toch parkietje. het is dus mogelijk als je daarna wel goed tijd kunt besteden. 2 is aangeraden

- het liefste zal ik ze handtam maken en ze ook vrij laten vliegen, is dit wel mogelijk als ik twee parkieten neem? en belangrijker nog is dit wel een realistische wens gezien dat ik het grootste deel van de dag op werk ben? 2 parkietjes kan ook. het duurt iets langer voordat ze tam zijn maar het is zeker te doen

- een grasparkiet bij de dierenwinkel is dit ook een goede optie? (ook rekening houdende met eventueel tam maken) of moet je eigenlijk toch echt bij een kweker zijn?
kweker raad ik zeker aan.. zijn ook leden op dit forum met jonkies.. kijk daar eens. een dierenwinkel neemt veel risicos met zich mee...het is mogleijk.. maar kweker vind ik persoonlijk een veiligere keuze. ookal moet je dan ook goed opletten dat kweker liefde heeft voor zijn vogels

groetjes Deb