mijn parkieten wilt geen fruit en groente ete !! =s

Gestart door zibline, augustus 28, 2008, 12:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zibline

hey ,

ik ben al in dat ding van zoeken gaan kijken maar daar heb ik niks gevonden !!

mijn parkieten eet geen fruit of groente ! ik zet het in hun kooi maar geen enkel van de 2 gaat proeven !! bij mij mogen ze niet uit hun kooi !! behalve wanneer ze gaan vliegen! maar dan kijken ze niet eens wat er allemaal rond hangt! 1 van mijn parkiet is heel erg bang ze is wel tam ( wanneer dat ze wilt ) maar ik denk dat voor dat ze had heel slecht behandelt werd! dus al de andere niet gaat proeve dan gaat ze ook niet! alles wat ze eten is gras + hun gewone voeding!! zelfs ik ze op mijn hand hebt proeft geen enkel van de 2 ze negeren het gewoon! nu probeer ik het al lang maar het lukt mij nooit  :( !
dus vraag ik jullie raad !  :D   en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!

groeten zibline !

Mars

Hoe lang probeer je het al? En hoe heb je het geprobeerd?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

zibline

sins dat ik ze heb probeer ik dat is dus 1 jaar en half !

ik hang get in hun kooi, ik zet het op mijn hand, ik laat het slingere wanneer dat ze vliegen,... !

Jasmin

Blijf het proberen blijf het geven anders lukt het nooit. Leg verschillende dingen in de kooi appel, banaan, manderijn, sla, aardbei misschien lusten ze golliwog het is dan wel een groente maar de meeste dieren eten dit plantje wel.

zibline

oki ik zal het proberen!! ;D en dan zal ik jullie zegge of het is gelukt !!  :D

Mars

Probeer bijvoorbeeld eens een week lang alleen maar een dun schijfje komkommer op te hangen. Wel elke dag een vers stukje, natuurlijk. Dan een week lang iedere dag een blaadje witlof... Dan is het misschien ook niet zo eng als er steeds een ander stuk groente of fruit hangt.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kersje

Ik heb mijn parkietjes aan het eten gekregen door voor hun neus zelf stukjes appel enzo te eten. Tip van een vogelarts, beetje vreemd, maar het werkt wel. Zien eten doet eten hé ;)
Succes!

Hanney

Ik heb misschien ook nog een tipje voor je! Ik hang het altijd met een wasknijper op. Dan zet ik het stukje fruit, groenten bij het stokje. De meeste parkieten zijn dan zo nieuwsgierig wat daar hangt, dat ze dan wel even een kijkje nemen!

Sucses!