Een nieuw parkietje aanschaffen

Gestart door Froekel, augustus 27, 2008, 12:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Froekel

Hallo parkieten freaks  ;)

Bijna twee weken geleden is mijn grasparkiet Teun weggevlogen (zie foto). Na op een aantal sites een oproep geplaatst te hebben (marktplaats, amivedi, t hemelrijk (vogelopvang groningen), riemax, vermistedierenregister) en flyers in de supermarkt opgehangen te hebben, is mijn groen/gele vriendinnetje nog steeds niet terug. Ik mis het beestje vreselijk, maar denk niet dat ze nog terugkomt. Daarom wil ik ook graag een nieuw parkietje aanschaffen. Ik heb al gezien dat er een aantal topics over te vinden zijn in dit forum, maar ik heb toch nog een aantal vragen.
Weet iemand een goede kweker in de buurt van Groningen? En vanaf wanneer kunnen de vogeltjes het nest verlaten?
Teun kreeg ik toen ze ongeveer 10 weken was (en ze dus nog een blauw snaveltjes had, vandaar de naam Teun). Ze was toen al redelijk handtam. We hebben Teun verder erg tam kunnen krijgen en haar veel 'fluitjes' kunnen leren. Teun vloog eigenlijk de hele dag vrij in de kamer rond. Dit zou ik ook graag willen met een nieuw parkietje. Wie weet een goede kweker?

Alvast bedankt!

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hoihoi,

allereerst: Welkom bij de club  :D

Sneu dat je geliefde parkietje weggevlogen is. Hoe kwam 't eigenlijk dat ze weggevlogen is? Dat is namelijk 'n punt waar je in de toekomst goed op moet letten.

Wat jonge parkeitjes betreft: Kijk eens rond op 't prikbord. Bij deze link: http://www.grasparkiet.com/ dan naar kweken en onderaan staat de kwekerslijst. n dan hebben we nog deze link voor je: http://www.vogelmarktplaats.nl/rubriek.asp?rubriek_id=8 met wederom vele (hobby-) kwekers.

Hoop dat je er wat mee kunt  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

chrikske

Een parkietje mag het nest verlaten tussen de 6 à 8 weken, vanaf het parkietje volledig zelfstandig eet.  :)

Groeten Christophe

Mars

Forumlid Ank woont in Leeuwarden. Misschien vind je het leuk om een parkietje van haar over te nemen (zie ook het prikbord)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Froekel

Bedankt voor info! Ik ga zeker even de sites en het forum checken.
Enneh, weten jullie of je je parkietjes ook tam kunt krijgen als je er twee tegelijk aanschaft? En kunnen ze in dezelfde kooi?
lk zit te twijfelen om 1 of 2 parkietjes te nemen, omdat ze dan wat gezelschap aan elkaar hebben, maar ik wil ze wel graag weer heel tam krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Jasmin

Je kan twee parkietjes tegelijk tam maken in dezelfde kooi, soms gaat het makkelijker want als er een tam word volgt de andere meestal vanzelf.