bloed op de neusdop & Bijten/pikken

Gestart door Lyns20, augustus 25, 2008, 20:15:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lyns20

Hallo,
Mijn lieve coco is vandaag voor het eerst gaan vliegen,
maar nu is hij waarschijnlijk ergens tegenaan gevlogen want zijn neusdop is beschadigd,
hier zit nl bloed op, coco is 7 weken oud,
moet ik hier iets aan doen ?

verder bijt coco elke keer als ik in de kooi kom met mijn hand, ? wanneer zal hij stoppen met bijten?
gr Lynsey en coco


[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hoihoi,

ongelukjes horen er nu eenmaal bij. Wij hebben ook niet leren lopen zonder te vallen  ;)

Wat 't kleine wondje betreft: Dat heelt vanzelf. Zolang 't niet (opnieuw) gaat bloeden hoef je er niks aan te doen, alleen er afbijven.
Over 't tammaken kan ik je 't volgende adviseren: Lees eens goed 't forum door (zowel de topics over tam maken EN op de hoofdpagina van 't forum. Tipje van de sluier: Liefde gaat ook bij parkietjes door de maag. Trosgierst kan helpen de angst te overwinnen. Wat je ook niet moet doen: Je hand wegtrekken zodra hij begint te fladderen/pikken/ of ander ongewenst gedrag. Als je je hand dan namelijk weghaalt gaat hij dat zien als bevestiging voor zijn gedrag (Ojee, die hand is eng! Ik ga fladderen/ bijten -> Resultaat: Hand gaat weg!). Met de zoekfunctie kun je al veel vinden. Je zal hoe dan ook veel geduld moeten hebben, de een leert sneller dan de ander.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses