te weinig grit/maagkiezel?

Gestart door *wendy*, augustus 23, 2008, 16:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Hoi Allemaal,

Als bodembedekker heb ik schelpenzand, waar grit en maagkiezel al in zit, dus ik heb dat niet apart staan. Maar nu scharrelt sky maar heel weinig op de bodem. Krijgt hij dan evengoed genoeg grit en maagkiezel binnen of is het verstandig om er een bakje van op de hangen? Kan hij er ook teveel van binnen krijgen? Wat zijn de gevolgen van teveel of te weinig grit en maagkiezel?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Snavelkusje van Pluk & Pino (agaponissen), en Sky de grasparkiet.. Pootje van Maui de heilige birmaan en blub blub van de visjes  8)
\

Petr@

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Als je hier grit in tikt kun je er een heleboel over terug vinden.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Teveel is zeker niet goed. Teveel maagkiezel geeft levensbedreigende verstoppingen. Daarom word ook geadivseerd om ze maar af en toe een paar steentjes aan te bieden.
Toch zijn er niet heel veel vogels die teveel opnemen en nemen ze zelf in hoeverre ze er behoefte aan hebben. Een mineralenblok geeft ook kalk  (Daarvoor is Grit ook bedoelt). En hoeven ze dus ook niet perse uit het schelpenzand te nemen.

*wendy*

Oké! Ik heb ook een mineralenblok, dus dan zal het goed komen! IK hou het sowieso goed in de gaten!

M'n mannetje heeft ook z'n eerste rui nu, hij heeft een heel stekelkoppie van de nieuwe veertjes  :-*