Wanneer kan de parkiet de kooi uit???

Gestart door Thomie, augustus 20, 2008, 14:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomie

Hallo,

Zoals jullie misschien al weten is er een nieuw nestje in mijn volière, 5 jongen.
7 weken geleden is het eerste jong uit zijn ei gekropen.

Ik heb 1 jonge vogel aan iemand verkocht. Ik heb het jong in zijn eentje in een kooitje gedaan. In de kooi heb ik water+voer, gierst en kranten  gedaan om mee te spelen. Ook kijk ik meerdere malen per dag en praat ik met het vogeltje.

Het vogeltje is niet bang voor mijn hand, en zelfs al een beetje nieuwsgierig (ik tikte op het waterbakje en de vogel daarna ook met "het" snaveltje)
het vervelende is dat de parkiet alsmaar onder de kranten kruipt.. Ze zit dan met haar kop en deel van haar buik tussen de kranten gedrukt. Wat betekend dit?? Moet ze weer terug in de kooi (is ze te jong om verkocht te worden)?

Graag Zsm antwoord geven want vandaag om ±4uur komt het nieuwe baasje.

Alvast bedankt,

Thomas

hillie

Als het eerste jong 7 weken geleden geboren is moet volgens mij al zelf standig alles doen.
Dat die nog onder een krant kruipt betekend dat die nog wel geborgenheid zoekt ergens.
Doen ze ook nog bij hun nieuwe baasje in de kooi gaat van zelf over.
( degene kan een doekje in een vogel badje doen kan ze als nog daar onder kruipen.)
Als alles goed is is die verkoop klaar.

groetjes hilde

Mars

Liever vervang je de kranten voor houtsnippers of een andere bodembedekker. De inkt is niet gezond.

Als het vogeltje al goed zelfstandig eet (en niet meer bijgevoed wordt) mag je het apart zetten.
Het kruipen onder de kranten is het zoeken naar geborgenheid. Je kunt eventueel een badje met zacht doekje aan de kooi hangen, je zult zien dat hij zich daarin op zijn gemak zal voelen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Thomie

De parkiet is vandaag naar zijn nieuwe baasje gegaan. Het vogeltje keek soms even boven het papier uit (waarschijnlijk nieuwsgierig).
En toen de kooi de auto in ging zat de vogel op de zijkant (zoals ze vaak doen als ze bang zijn).

De nieuwe eigenaar maakt in de kooi een plekje waar de vogel zich kan verstoppen.