serre in winter

Gestart door joselle, augustus 13, 2008, 16:48:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joselle

Hallo, ik heb een vraagje over de behuizing van onze parkietjes.
We hebben 4 parkietjes (van dit jaar) in een buitenvoiliere zitten.
Nu hebben we 2 opties voor de winter; of ze blijven in hun eigen hok, waarvan de enige open kant dan voor 2/3 dichtgemaakt zal worden met plastic, of we plaatsen ze met een andere hok in de serre.
In de serre is het `s winters ook behoorlijk koud, alleen schommelen de temperaturen er natuurlijk als de zon schijnt.
Wie heeft er advies?
Bedankt! Joselle.

hillie

Hoi Joselle,

Volgens mij kunnen je vogeltjes gewoon buiten in de volière blijven als ze nu ook buiten zijn.
Je moet wel een goede binnenhok hebben waar als het erg koud is naar binnen kunnen gaan.
Helemaal zeker weten doet ik het niet :-\
Wacht anders nog even het advies van de echte experts af.

groeten hilde

Sara

Een serre vind ik persoonlijk geen goed idee omdat het er nogal snel in opwarmt (een soort broeikaseffect) als de zon erop schijnt.
Als je buitenparkietjes niet echt tam zijn brengt het ook veel stress mee om hen te verhuizen.
Het is het beste om een tocht - en vorstvrij (droog) nachthok in je voliere te maken met enkele zitstokken (en als het echt koud is daar eventueel de eet - en drinkbak in te plaatsen).

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

chrikske

Ik zou ze in hun eigen hok laten waarbij je 2/3de dichtmaakt.
Dat is volgens mij de beste optie. :)

Ik heb hier ook een buitenvolière staan met een nachthok,
maar in de winter wordt van het nachthok zo goed als nooit gebruik van gemaakt..

groeten Christophe

joselle

Bedankt voor jullie reacties.
Dan gaan we inderdaad maar voor 2/3 dicht in de winter.
Moet er wel aan wennen het idee dat de beestjes buiten zitten in de winter, maar als dat het beste is...
We hebben er nog een uitvlieg gedeelte aan vastgemaakt trouwens, dit kunnen we dan zo te lezen ook gewoon open laten?
Groetjes Joselle.