Gierig

Gestart door Mashenka, augustus 12, 2008, 16:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mashenka

Hoi parkietenfreaks, ik heb een vraagje. Onze Jopie is een tijdje heel ziek geweest, doordat hij overlijvig was. Nu na een lange kuur is alles weer goed. Ze (Kiwi en Jopie) krijgen nu ook iedere dag 7,5 gram voedsel per parkiet. Jopie vreet het bijna allemaal zelf op, met gevolg dat hij weer dik aan het worden is.

Ik heb nu het bakje eruit gehaald. Ze hebben s'ochtends gegeten, s middags en zometeen rond 6 uur hang ik het weer terug, zodat ze tegelijkertijd gaan eten.

Wat vinden jullie van deze oplossing?

Ik hoor graag andere mogelijkheden.

Groetjes

Masha

Dolce

hm..  t zou niet goed zijn als die weer een overgewicht krijgt..
misschien kan je hem op 'dieet' zetten? met vitamine's en groente's en er is vast nog wel wat te vinden over dieeten bij parkieten.

helpt het misschien als je 2 bakjes ophangt? of eet hij ze dan beide leeg..

misschien hebben de andere nog goede oplossingen... ;)

fullmetalgirl

Ik vind dat je een goede oplossing heb gekozen.

mocht de gierige eerder klaar zijn en gaan vechten heb je echter een probleem.
dan zullen ze eigenlijk gescheiden moeten eten...

kun je het volhouden om elke dag 3 maal daags eten te geven???

Petr@

Als je 2 parkieten hebt moet je altijd 2 etens bakjes hebben liefs 3.Maar je moet het zaad dan wel verdelen over de bakjes.

Je kunt ze ook een beetje uit elkaar hangen zodat ze niet tedicht bij elkaar eten.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

chrikske

Dus jopie eet de 7.5 gram van het andere parkietje ook op ?

Zou het geen oplossing zijn om de parkietjes apart te laten eten (allebij in een ander kooitje) ? :),
zo voorkom je dat jopie aan het eten kan van de andere.

groeten Christophe

Milo-Pixel

Ik denk eigenlijk dat je hem niet minder moet laten eten dan hij wilt hebben... Wil hij twee schepjes eten, zou ik hem lekker twee schepjes geven. Houd dan wel heel goed in de gaten dat hij niet snackt! Om hem dan niet dik te laten worden zou ik hem veel laten bewegen. Veel laten vliegen dus. Ook kun je een 'oefening' doen: parkietje op je vinger, en je vinger een stukje laten vallen. Het parkietje gaat uit reactie fladderen. Het is een leuk spelletje, en je parkietje is lekker aan het bewegen.

Daarbij zou ik veel groente en fruit aanbieden, appelazijn in het water aanbieden en af en toe roosvicee.

roha

Ik zou hem ook wat meer groente en fruit aanbieden tussendoor.
Krijgt hij wel genoeg beweging, of heeft hij niet zoveel zin om te vliegen?

Mashenka

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga de bakjes wat verder uit elkaar halen denk ik, is een goed idee  ;D

Ze vliegen een paar keer per dag en we doen ook allerlei vliegspelletjes, maar misschien dat Jopie nog meer moet bewegen. Fruit vinden ze eng, maar misschien omdat de andere bakjes er niet de hele tijd hangen, dat ze het gaan proberen. Ze hebben iedere dag ongeveer 15 gram voer. volgens mij is dit min of meer de juiste hoeveelheid.. :-X

Groetjes

Masha

Dolce

Citaat van: Marit· op augustus 13, 2008, 12:44:58
Ook kun je een 'oefening' doen: parkietje op je vinger, en je vinger een stukje laten vallen. Het parkietje gaat uit reactie fladderen. Het is een leuk spelletje, en je parkietje is lekker aan het bewegen.

hey t leek me wel een leuke oefening dus ik heb t een paar keer gedaan, maar weet niet of chico t kon waarderen, volgens mij vond ze t beetje eng?
schaad het spelletje juist niet de vertrouwen?

Milo-Pixel

Je moet goed kijken wat je parkietje er van vind. Hier vind Seppe het bijv. wel leuk, en bij Pixel moet ik het absoluut niet proberen (een beetje een neurootje ;) ). Ook moeten ze een beetje doorkrijgen dat het een 'spelletje' is, en niet eng of gevaarlijk. Je kan bijv. eerst laten zien dat het leuk is door je hand een klein stukje naar beneden te laten vallen, en daar beneden is je andere hand met een lekker stukje trosgierst. Dat maakt het al een stuk leuker ;).